سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هفتاد گناه برای نادان آمرزیده می شود، پیش از آنکه یک گناه برای دانشمند آمرزیده شود . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143301
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
4:27 ص

قدمت پارک ییلدیز استانبول به دوره عثمانی بر می گردد که در ان زمان این پارک بخشی از کاخ ییلدیز بوده و دولتمردان عثمانی از آن استفاده می کردند اما امروزه به عنوان پارکی تاریخی و زیبا مورد بازدید عموم قرار می گیرد . این پارک بین کاخ های ییلدیز و سیراگان واقع شده و در روزهای تعطیل و آخر هفته معمولا مملو از افرادی است که برای پیک نیک و خوشگذرانی آمده اند . پارک ییلدیز از جاذبه های گردشگری استانبول به شمار می اید و طبیعت سرسبز و زیبای آن و وجود دریاچه های مصنوعی در پارک سبب شده تا بر تعداد دوستدارانش افزوده گردد .

پارک ییلدیز از پارک های تاریخی استانبول

پارک ییلدیز در تمام فصول سال بسیار زیبا و دیدنی است اما در فصل بهار با شکوفه های دلربا و گل های رنگارنگ جلوه ویژه ای دارد در اردیبهشت نیز عطر گل های لاله فضای پارک را زیبا و عطرآگین می کند . ورودی پارک ییلدیز برای افراد پیاده رایگان است اما کسانی که با خودرو شخصی به این مکان مراجعه می کنند باید مبلغی به عنوان ورودی بپردازند . در این پارک گونه هایی چون مگنولیا ، برگبو ، درختان ارغوان ، بلوط ، سرو ، کاج و شاه بلوط هندی به چشم می خورد که بر جذابیت و طراوت آن افزوده اند .

پارک ییلدیز از پارک های تاریخی استانبول

پارک ییلدیز که امروزه از دیدنی های استانبول می باشد در اصل شکارگاه سلطان سلیمان معروف بود که بعدها به مرور زمان جز بیشه پشت کاخ ها استفاده می شد و مدتی بلا استفاده ماند تا زمان سلطان عبدالحمید دوم ، مجددا این فضای سبز مورد توجه قرار گرفته و قصر کوچکی که از قبل توی باغ بود ، بازسازی می شود .


  
  

کلیسای ناجی مقدس در چورا استانبول یکی از جاذبه های تاریخی ترکیه می باشد که در جنوب گلدن هورن واقع شده و در قرن چهارم به عنوان یک کلیسای ارتدوکس یونانی قرون وسطی شروع به فعالیت نمود . این کلیسا در طول تاریخ بارها بازسازی شد تا به شکل کنونی حفظ گردد . این کلیسا در قرن شانزدهم به مسجد تبدیل شد و امروزه به عنوان موزه مورد بازدید قرار می گیرد . کلیسای چورا استانبول به مانند دیگر کلیساهای بیزانسی این شهر بزرگ نمی باشد و حدود 740 متر مربع وسعت دارد اما به سبب دکوارسیون داخلی فوق العاده ای که تا کنون به خوبی حفظ و نگهداری شده یکی از منحصر به فردترین کلیساهای این شهر به شمار می آید .

کلیسای ناجی مقدس در چورا استانبول

فضای داخلی ساختمان کلیسا که با برخی از قدیمی ترین و بهترین موزائیک های بازمانده از دوران بیزانس و نقاشی های دیواری پوشیده شده است بر زیبائی و محبوبیت آن افزوده است . جالب است بدانید که یکی از جذاب ترین موزاییک ها و نقاشی های دیواری این موزه موردی است که زندگی عیسی و مادرش مریم را به تصویر می کشد . این بنا که امروزه با نام موزه کاریه (Kariye Museum) شناخته می شود دارای سه قسمت هال ورودی ، بدنه اصلی کلیسا و قسمت عبادت گاه می باشد که هر کدام از این بخش ها با زیبائی ها و جذابیت های خود می توانند گردشگران را مشغول سازند.

کلیسای ناجی مقدس در چورا استانبول

کلیسای Chora استانبول که در فاصله 3 مایلی سلطان احمد واقع شده مورد کم لطفی گردشگران واقع شده است در حالی که اگر بازدید از این مجموعه را در برنامه گردشی خود قرار دهید به طور حتم پشیمان نخواهید شد .


  
  

پارک آبی آکوا مارین استانبول با بازی های هیجان انگیز و محیطی مناسب در منطقه اروپایی شهر در منطقه فاتح واقع شده و زمان بازگشایی و فعالیت آن بسته به مساعد بودن آب و هوا دارد . آکوا مارین که از تفریحات استانبول به شمار می آید با رعایت تمامی استانداردهای جهانی ، نکات ایمنی و ضرورت های بهداشتی در سال 1999 تاسیس شده و از بدو افتتاح با سرسره ها و استخرهای هیجان انگیز از استقبال خوبی برخوردار بوده است . این مجموعه آبی با موقعیتی در ساحل جنوبی استانبول و حاشیه دریای مرمره ، قابلیت پذیرش 3 هزار نفر را به طور همزمان دارد .

مجموعه آبی آکوا مارین در استانبول

این مجموعه تفریحی به صورت روباز می باشد به همین دلیل بازگشایی و شروع فعالیت آن بسته به آب و هوا دارد و معمولا از اردیبهشت تا شهریور قابل استفاده است . در روزهای پایانی هفته این پارک نیز همانند دیگر مراکز سرگرمی استانبول شلوغ است لذا اگر قصد دارید از بازی ها و امکانات آکوا مارین استفاده کنید به شما پیشنهاد می گردد در روزهای میانی هفته به مجموعه آبی مارین استانبول مراجعه کنید .

مجموعه آبی آکوا مارین در استانبول

آکوا مارین از جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می گردد و با استخر مخصوص المپیک و نیمه المپیک ، اسلایدهای سرگرم کننده با اندازه های مختلف ، رافتینگ و شبیه سازی آبشار توجه مراجعه کنندگان را به خود جلب نموده و آن ها را به وجد می آورد . موسیقی زنده ، انیمیشن و خدمات عکاسی در پارک آبی مارین استانبول ارائه می شود و اتاق پزشکی ، اتاق تعویض ، کمد ، دوش و فروشگاه از دیگر امکانات موجود در این مجموعه هستند .

منبع : safarafarin.com


  
  

مساعد بودن آب و هوای استانبول در زمان سفر از دغدغه های اکثر گردشگران تور استانبول می باشد چرا که آن ها در زمان مناسب بوده شرایط آب و هوایی بدون هیچ محدودیتی می توانند از جاذبه های گردشگری استانبول دیدن کنند . حتی برخی از مسافران قبل از تعیین زمان مسافرت خویش به دنبال ان هستند که با آگاهی از بهترین زمان سفر به استانبول وقت مناسبی را به تور استانبول اختصاص دهند . در شهر استانبول غالبا و در تمام فصول به خصوص در زمستان به سبب مجاورت با دو دریای سیاه و مرمره رطوبت زیاد است و سالانه به طور متوسط این شهر 870 میلی متر بارندگی دارد .

آب و هوای استانبول چگونه است ؟

در فصل زمستان بارش برف در این شهر برای یک یا دو هفته امری کاملا عادی است و یکی از این بارش ها می تواند سنگین باشد . توجه داشته باشید که این بارش معمولا بین ماه های دسامبر و مارس رخ می دهد . از ژوئن تا انتهای سپتامبر که استانبول روزهای تابستان خود را سپری می کند به طور میانگین درجه حرارت روزها از 28 درجه سلسیوس شروع می شود . این شهر تا حدودی بادخیز است و به طور متوسط (میانگین) سرعت بادی حدود 17 کیلومتر در ساعت دارد . تابستان خشک ترین فصل است ، هر چند تابستان ها هم بارش باران وجود دارد .

آب و هوای استانبول چگونه است ؟

در بهار (از آوریل تا می) و در پاییز (از سپتامبر تا اکتبر) درجه حرارت هوا بین 16 تا 25 درجه سانتیگراد است و رطوبت نیز مطلوب است ، در حالی که جولای و آگوست هوا گرم و شرجی است و در زمستان بارندگی در استانبول زیاد است .


  
  

تله کابین یا تله فریک الیمپوس آنتالیا در منطقه توریستی کمر تاسیس شده و از جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می اید . این تله کابین دارای کابین هایی امن با ظرفیت 81 نفر می باشد و در طول مسیر چشم اندازی منحصر به فرد از دریا ، سواحل مدیترانه و کوه های اطراف ارائه می دهد . گردشگران با استفاده از این تکنولوژی مدرن می توانند از جایی میان سواحل دریای مدیترانه به ارتفاعی بیش از 2300 متری صعود کرده و مناظر اطراف را از نقطه ای مرتفع به تماشا بنشینند .

تله فریک الیمپوس آنتالیا

تله کابین آنتالیا تماشای سواحل جذاب منطقه کمر ، دریای مدیترانه ، جزایر و مناطق اطراف را از ارتفاعی بیش از 2300 متر فراهم کرده و ترکیبی منحصر به فرد از دریا و کوه را ارائه می دهد . این تله کابین مراجعه کنندگان را به بالای کوه Tahtali که از مرتفع ترین قله های توروس در خط ساحلی جنوب ترکیه می باشد منتقل می کند و مناظری چشم نواز در مقابل دیدگان آن ها قرار می دهد .

تله فریک الیمپوس آنتالیا

در منطقه ای که تله کابین آنتالیا در آن قرار گرفته برف ، خورشید ، سواحل شنی و دریا گرد هم آمده اند و مناظری چشم نواز ایجاد نموده اند . این تله کابین که از جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد با طولی بیش از 4هزار متر تا ارتفاع 2365 متری بالا می رود .


  
  
<      1   2   3      >