سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همنشینی با حکیمان، زندگی بخش خردها و درمان جانهاست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :26
بازدید دیروز :30
کل بازدید :143047
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/17
7:22 ص

مسجد اورتاکوی استانبول با موقعیتی مناسب در کنار تنگه بسفر و معماری فوق العاده یکی از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد . این مسجد که متعلق به دوره عثمانی است دارای یک گنبد و دو مناره ، نمای خارجی زیبا و دکوراسیون داخلی جذاب می باشد که گردشگران تور استانبول را به سوی خود جذب می کند . موقعیت این مسجد دیدنی در کنار سازه مدرن پل می تواند چشم اندازی از استانبول قدیم و جدید را در یک نگاه به گردشگران نمایش دهد . معمار این بنا فردی به نام نیکوگوس بالیان بوده که از نمونه کارهای این معمار می توان به کاخ مجلل دولما باغچه استانبول اشاره نمود .

مسجد باشکوه اورتاکوی در استانبول

اورتاکوی دارای دو مناره پله دار با یک جایگاه موذن بوده و دیوارهای آن با سنگ سفید ساخته شده است . دیوارهای تنها قبه آن نیز با موزائیک های صورتی رنگ آراسته شده اند . محراب و منبر مسجد تلفیقی از موزائیک و مرمر می باشد که با ظریف کاری ویژه ای ساخته شده است . پنجره های بلند این مسجد طوری طراحی شده اند که بتوانند نور متغیر تنگه را به داخل مسجد منعکس کنند . زیر سقف مزین مسجد چندین نمونه استادانه از خوشنویسی عربی ، اثر سلطان عبدالمجید به چشم می خورد که بسیار دیدنی است .

مسجد باشکوه اورتاکوی در استانبول

مسجد Ortaköy یا مسجد بیوک مجیدیه استانبول به سبک نئو باروک در مکان سابق مسجد کوچکی که در جریان شورش های سال 1730 نابود گشته ساخته شد و از زمان ساخت تا کنون بارها عملیات بازسازی و تعمیر بر روی آن انجام شده است .

منبع : safarafarin.com


  
  

جزایر نه گانه یا جزایر پپرنس استانبول به مجموعه کینالی آدا ، بورگاز آدا ، هیبلی آدا ، بیوک آدا ، صدف آدا، قاشق آدا ، سیوری آدا ، یاسسی آدا و طاوشان آدا گفته می شود که در قسمت آسیایی استانبول واقه شده اند و با زیبائی های مثال زدنی از محبوب ترین اماکن دیدنی استانبول می باشد . این جزایر که در میان اب های دریای مرمره قرار گرفته اند در روزهای عادی جمیعا حدود 20 هزار نفر جمعیت دارند ولی با آمدن تعطیلات آخر هفته و تابستان بر این تعداد افزوده می شود و گاهی ممکن است به 500 هزار نفر نیز برسد.

جزایر نه گانه استانبول

در جزایر پرنس تعدادی رستوران و کافه زیبا به چشم می خورد که گردشگران در هنگام خستگی و گرسنگی می توانند به آن ها مراجعه کنند . از نظر پلاژها ، جزیره پلاژهای عمومی و رایگان دارد اما چند پلاژ خصوصی نیز وجود دارد . امروزه ، جزایر پرنس ترکیه تفرجگاهی برای عموم مردم است . همچنین استانبولی ها و توریست ها برای لذت بردن از طبیعت زیبا ، مکان های دیدنی و تاریخی ، پلاژها و تفریگاه های جزیره به این مکان می آیند .

جزایر نه گانه استانبول

جزیره بیوک آدا به عنوان بزرگترین و محبوب ترین جزیره دارای جاهای تاریخی متعددی است که از جمله این اماکن می توان به مانستر و کلیسای آییا یورگی از قرن ششم در یوجاتپه ، مسجد حمیدیه ، کلیسای آییوس نیکولاس و الد گریک اشاره نمود . در مورد دیگر جزایر عمومی باید گفت که بورگاز آدا از گذشته و به طور سنتی بیشتر مورد توجه یونانی‌ های شهر استانبول بوده در حالی که جزیره کینالی آدا مورد توجه‌ ارامنه شهر قرار گرفته است . جزیره هیبلی آدا نیز که قبلا جزیره ذخایر مس بوده محل آکادمی ناوال جادت است و یک کلیسای ارتودوکس دارد .


96/4/11::: 11:0 ع
نظر()
  
  

مسجد مراد پاشا آنتالیا با حدود 450 سال قدمت یکی از یادگاران قرن شانزدهم در شهر زیبا و توریستی آنتالیا است و نمای خارجی زیبا و تزئینات داخلی فوق العاده بر جذابیت آن افزوده است . این مسجد قدیمی که در منطقه مراد پاشا واقع شده از جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد و با چندین گنبد بزرگ و کوچک و یک مناره بلند از محبوبیت بسیاری در میان مردم بومی و گردشگران برخوردار می باشد . این مسجد که در بیرون محوطه کاخ ها در خیابان کاظم اوز آلپ واقع شده در سال 1570 میلادی به دستور صدراعظم وقت ، مراد پاشا بنا شده است .

مراد پاشا از مساجد قدیمی آنتالیا

مسجد قدیمی و دیدنی مراد پاشا در آنتالیا به صورت یک ده ضلعی ساخته شده و معماری جذاب ان از نقاط قوت این جاذبه تاریخی می باشد . این مسجد در نمای خارجی خود دارای یک گنبد بزرگ ، چند گنبد کوچک و مناره ای از جنس گرانیت و سنگ مرمر می باشد که بر شکوه و جلال ان افزوده اند . توجه داشته باشید که مناره مسجد که با دو بالکن در قسمت جنوب غربی بنا واقع شده در قرن بیستم به ساختمان مسجد اضافه شده است . فضا و دکوراسیون داخلی مسجد به خوشنویسی های دوران سلجوقی مزین شده که زیبایی این مکان مقدس را دو چندان کرده است . از دیگر قسمت های جذاب مسجد مراد پاشا می توان به محراب ساخته شده از سنگ مرمر اشاره نمود .


  
  

موزه باستان شناسی آنتالیا یکی از پربارترین موزه های موجود در کشور ترکیه است که با حدود یک قرن قدمت در کنیالتی در نزدیکی مرکز شهر واقع شده و با بخش ها و گالری های مختلف گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند . در واقع این موزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا گنجینه ای از آثار تاریخی عصر حجر ، یونان باستان و روم ، بیزانس ، دوران سلجوقیان ترک و عثمانیان می باشد . موزه آنتالیا 30 هزار متر مربع وسعت دارد و شامل 13 نمایشگاه ، 1 نمایشگاه فضای باز ، آزمایشگاه ها ، انبار ، مرکز تعمیرات ، یک اتاق عکاسی ، یک سالن کنفرانس ، دفاتر اداری ، کافه تریا و محل زندگی مسئولان موزه می باشد .

معرفی موزه باستان شناسی در آنتالیا

این موزه اولین بار در سال 1922 در مسجد علاالدین افتتاح شد و سپس در سال 1937 به مسجد یولی مناره منتقل شد و در سال 1972 نیز به ساختمان کنونی نقل مکان نمود . این موزه حد فاصل سال های 1982 تا 1985 به دلیل تعمیرات بسته شد اما با اتمام عملیات بازسازی فعالیت خود را دوباره از سر گرفت و پذیرای مراجعه کنندگان شد . در طول زمانی که آنتالیا تحت اشغال نظامی ایتالیایی ها بود باستان شناسان این کشور با ادعای تمدن به از بین بردن گنجینه های باستان شناسی یافت شده در مرکز شهر و اطراف سفارت ایتالیا پرداختند تا اینکه برای جلوگیری از این طرح ، سلیمان فکری بیگ ، مشاور سلطان ، خود را به عنوان متصدی داوطلبانه آثار باستانی منصوب کرد و با جمع آوری آنچه در مرکز شهر به جای مانده بود برای اولین بار موزه آنتالیا را تاسیس نمود .

معرفی موزه باستان شناسی در آنتالیا


  
  

مینی سیتی آنتالیا کلکسیونی ارزشمند از ماکت بناهای مهم و تاریخی ترکیه است که در فضایی روباز به مساحت 50 هزار متر مربع به نمایش در آمده اند . ماکت ابنیه تاریخی موجود در این موزه جذاب در اندازه ای 25 برابر کوچکتر از اندازه واقعی ساخته شده اند تا گردشگرانی که فرصت بازدید از تمامی شهرهای توریستی ترکیه را ندارند با سر زدن به آن بتوانند گوشه ای از زیبائی های این کشور تاریخی را ببینند . پارک موزه مینی سیتی که از جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد در محله ارپسویو ، بلوار دوملوپینار در کنار آکواریوم واقع شده و بیش از 85 ماکت دیدنی را در خود گنجانده است .

موزه مینی سیتی در آنتالیا

از جمله بناهایی که نسخه مینیاتوری آن ها در پارک مینی سیتی آنتالیا به چشم می خورد می توان به تئاتر آسپندوس ، مسجد ایاصوفیه ، دروازه هادریان ، مسجد ییولی مناره ، کلیسای سنت نیکولاس ، کوه چیمرا ، معبد آرتمیس در افسوس و پاموک کاله هیراپولیس اشاره نمود . در این مجموعه مساجد ، کاخ ها و شگفتی های طبیعی ترکیه در مقیاس های کوچک در کنار هم جمع شده اند و باعث شگفتی بچه ها و همچنین والدین می شوند .

موزه مینی سیتی در آنتالیا

در ورودی این پارک که هر روزه از ساعت 8 صبح تا 7 بعد از ظهر باز می باشد یک کتابچه به بازدید کنندگان داده می شود که شامل تمام جزئیات هر بنا است . همچنین علاقه مندان می توانند یک نسخه صوتی را که به زبان های مختلف روسی ، آلمانی ، ترکی و انگلیسی است تهیه کرده و از طریق آن با هر یک از این بناها آشنا شوند .


  
  
   1   2   3      >