سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آنان را طاعت دارید که در ناشناختنشان عذرى ندارید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :59
بازدید دیروز :30
کل بازدید :143080
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/17
1:25 ع

قبرس  علاوه بر سواحل ماسه ای جذاب دارای جاذبه های گردشگری دیگری نیز می باشد که از جمله ان ها می توان به اماکن دیدنی تاریخی و مراکز تفریحی متعدد اشاره نمود . یکی از مراکز تفریحی این جزیره ، مجموعه پارکو پالیاتسو در آیاناپا قبرس است که در سال 1999 راه اندازی شده و با اختصاص فضایی 30 هزار متر مربعی به خود یکی از بزرگترین های در قبرس به شمار می اید . پارکو پالیاتسو فان فیر آیاناپا (Parko Paliatso Fun Fair Ayia Napa) مجموعه ای از سرگرمی های هیجان انگیز برای کودکان و بزرگسالان فراهم نموده و با رعایت استانداردهای جهانی و نکات ایمنی مکانی مناسب برای تفریح خانواده ها می باشد .

مجموعه پارکو پالیاتسو در آیاناپا قبرس

در این مجموعه تفریحی بیش از 25 جاذبه مختلف برای کودکان و بزرگسالان گنجانده شده که برای سوارشدن به برخی از این بازی ها باید از شرایط ویژه ای چون قد مناسب ، سن و سلامتی جسمی برخوردار بود . ترن هوایی ، کشتی دزدان دریایی ، خانه خالی از سکنه ، چرخ و فلکی با 45 متر ارتفاع و دیدی عالی از محیط اطراف ، موش وحشی ، قطار وحشت و ... از جمله بازی هایی هستند که در لونا پارک قبرس به چشم می خورند . علاقه مندان به هیجان در پارکو پالیاتسو فان فیر قبرس می توانند با انتخاب بازی اسلینگ شات تجربه ای متفاوت داشته باشند چرا که این جاذبه در اروپا کم نظیر بوده و در عرض 2 ثانیه سوارانش را تا ارتفاع 80 متری پرتاب می کند . از دیگر امکاناتی که در لونا پارک آیاناپا تعبیه شده می توان به پارکینگی با ظرفیت 300 خودرو ، چندین رستوران و کیوسک ، فضای سرپوشیده برای بازی و نمایشگاه های سنتی اشاره نمود .

مجموعه پارکو پالیاتسو در آیاناپا قبرس


  
  

بلغارستان دارای سواحل جذابی است که در کرانه های دریای سیاه و در بخش شرقی این کشور گسترده شده اند . دهکده ساحلی سینمورتس بلغارستان در 5 کیلومتری آهتوپول (Ahtopol) در جنوب شرقی بلغارستان در نزدیکی مرزهای ترکیه واقع شده و دارای چندین ساحل زیبا و تمیز است که مسافران با مراجعه به آن ها می توانند روزی بیادماندنی داشته باشند . سینمورتس با سواحل باشکوه و جنگل های بی پایان در امتداد رودخانه ولکا ، از جاذبه های گردشگری بلغارستان به شمار می آید . این استراحتگاه و دهکده تفریحی در شبه جزیره ای در جنوب دهانه رودخانه ولکا واقع شده و گردشگران تور بلغارستان با سفر به این منطقه می توانند از جذابیت های موجود لذت ببرند .

سواحل سینمورنس بلغارستان

از جمله سواحل سینمورتس بلغارستان می توان به موارد زیر اشاره نمود :

ساحل دهانه سینمورتس (The Mouth beach) : این ساحل یکی از محبوب ترین سواحل این منطقه است که با آب های کریستالی و آبی و سواحل شنی تمیز مورد توجه گردشگران واقع شده است . هرچند که امکانات موجود در سواحل سینمورتس به مانند سانی بیچ و گلدن سندز متنوع نیست اما افراد می توانند از محیط زیبا و چشم اندازهای خیره کننده لذت ببرند . به دلیل اینکه گاهی اوقات در ساحل ماوس بلغارستان دریا با امواج بزرگ و عمیق همراه می گردد شنا برای بچه ها در این منطقه مناسب نیست . در جریان رودخانه ولکا ، نهری قرار دارد که در سمت شمال این ساحل است که مورد توجه مسافران زیادی قرار می گیرد .

ساحل سیلیستار سینمورتس (Silistar beach) : این ساحل در 5 کیلومتری جنوب دهکده سینمورتز بلغارستان واقع شده و بسیار نزدیک به مرزهای ترکیه می باشد . در این منطقه دریا آرام بوده و عمق ان با شیب کمی افزایش می یابد همچنین آب دریا کریستالی و روشن بوده و شن های منطقه طلایی و خوب می باشد . نوار ساحلی سیلیستار حدود 1 کیلومتر طول و 50 متر عرض دارد . این منطقه در سال 1992 از طرف وزارت محیط زیست بلغارستان به عنوان منطقه ای حفاظت شده تعیین گردید . در تپه ها و صخره های اطراف این ساحل گونه هایی از پرندگان نادر و در معرض خطر زندگی می کنند که از مهمترین آن ها می توان به عقاب طلایی و طاووس سیاه اشاره نمود .

سواحل سینمورنس بلغارستان


96/5/25::: 11:0 ع
نظر()
  

آب و هوای بلغارستان از جمله مواردی است که اکثر گردشگران تور بلغارستان قبل از رزرو تور به ان توجه می کنند تا بهترین زمان را برای سفرشان انتخاب کنند . بلغارستان ، قسمت جنوبی منطقه آب و هوایی قاره ای با بخشی کوچک در جنوب منطقه آب و هوایی مدیترانه را اشغال می کند اما به سبب جریان راحت توده های هوای قاره ای به دشت های دانوب شرایط آب و هوایی قاره ای بر این کشور غالب است . نفوذ قاره ای که در طول زمستان قوی تر است فراوانی بارش برف را به همراه دارد و با نفوذ مدیترانه ای در نیمه دوم تابستان آب و هوای گرم و خشک بر بلغارستان حاکم می گردد .

در مورد آب و هوای بلغارستان بیشتر بدانیم

کوه ها و دره های بلغاری به عنوان مانع یا کانال برای توده های هوا عمل می کنند لذا این عوامل باعث ایجاد تضاد شدید در آب و هوای بلغارستان در فاصله های نسبتا کوتاه شده است . کوه های بالکان موثرترین مانع برای نفوذ توده های هوای سرد از شمال و توده های گرم از جنوب است و این اثر در تمامی قسمت های بلغارستان قابل احساس می باشد به طوری که شمال این کشور یک درجه از مناطق جنوبی سردتر بوده و 192 میلی متر بیشتر از این بخش ها بارندگی دریافت می کند . میانگین دمای سالانه در بلغارستان 10.6 درجه سانتیگراد است و از 2.9 درجه سانتیگراد زیر صفر در قله Musala تا 13.9 درجه در شهر ساندانسکی متغیر می باشد . بالاترین درجه حرارت در سرزمین های پایین و مناطق تپه ای در ماه ژوئن است در حالی که در کوه های بالاتر گرم ترین ماه آگوست می باشد .

در مورد آب و هوای بلغارستان بیشتر بدانیم


96/5/25::: 11:0 ع
نظر()
  

آرمادا یکی از مراکز خرید آنکارا است که در فاصله 12 کیلومتری مرکز شهر آنکارا واقع شده و با وسعتی بیش از 120 هزار متر مربع یکی از بهترین ها در پایتخت ترکیه می باشد . مرکز خرید آرمادا آنکارا در سال 2002 تاسیس شده و از بدو تاسیس با ارائه آنچه که اغلب افراد می پسندند توانست از محبوبیت ویژه ای در میان مردم بومی و گردشگران تور آنکارا برخوردار گردد . مرکز خرید Armada همه روزه از 10 صبح درهای خود را به روی مراجعه کنندگان گشوده و تا 10 شب به فعالیت خود ادامه می دهد . در این مرکز خرید مدرن 250 فروشگاه لوکس وجود دارد که با ارائه مارک های معتبر جهانی علاقه مندان به مد و اجناس به روز را به سمت خود فرا می خوانند .

خریدی دلچسب در مرکز خرید آرمادا آنکارا

این مرکز یک سال بعد از افتتاح توسط انجمن بین المللی مراکز خرید ، ای سی اس سی عنوان بهترین بازار خرید اروپا را از آن خود نمود و به عنوان یکی از مراکز خریدی که جایزه دریافت کرده در ترکیه به شهرت رسید . در این مرکز گردشگران تور آنکارا می توانند انواع اجناس مورد نیاز خود از جمله پوشاک ، کیف و کفش ، زیور آلات و ساعت و … را خریداری نمایند . به سبب استقبال مشتریان در سال 2013 بخش جدیدی به این مرکز خرید افزوده شد تا این مجموعه بزرگ تر و قوی تر از قبل به فعالیت خود ادامه دهد . آرمادا علاوه بر فروشگاه های لوکس با برندهای معتبر دارای بیست طبقه تجاری ، چندین رستوران و کافه ، سالن های سینما ، پارکینگی با ظرفیت 2200 خودرو ، سیستم های خنک کننده قوی ، مرکز بازی کودکان و سالن ورزشی می باشد .

خریدی دلچسب در مرکز خرید آرمادا آنکارا

منبع : safarafarin.com


  
  

موزه ملی تاریخ نظامی بلغارستان در شهر صوفبه واقع شده و با جذابیت های جای داده در خود سالانمه هزاران بازدیدکننده دارد . این موزه که در سال 1916 تاسیس شده با بیش از 100 سال قدمت زیر نظر وزارت دفاع بلغارستان فعالیت کرده و در دو بخش سرپوشیده و روباز خود اقلامی از ادوات جنگی را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است . این موزه که از جاذبه های گردشگری بلغارستان محسوب می گردد به منظور حفاظت از مهمترین رویدادها و صفحات تاریخ نظامی بلغارستان و اروپا تاسیس شده و دارای امکاناتی چون سالن های نمایشگاه موقت ، سالن کنفرانس مجهز ، کتابخانه ، فروشگاه و پارکینگ رایگان می باشد .

موزه ملی تاریخ نظامی از موزه های صوفیه

موزه ملی Military History به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری صوفیه ، شامل دو بخش داخلی و فضای آزاد می باشد که در این قسمت ها تقریبا یک میلیون مورد مربوط به تاریخ نظامی بلغارستان و اروپا به نمایش در آمده است . در فضای آزاد این مجموعه که حدود 40 هزار متر مربع وسعت دارد بیش از 241 مدل از تسلیحات توپخانه ، وسایل نقلیه زرهی ، هواپیماها ، ساز و برگ های دریایی و موشک ها گنجانده شده و در بخش داخلی آن نیز با 5 هزار متر مربع مساحت جنگ افزارها ، پرچم های شورش ، یونیفرم ها و تزیینات به چشم می خورد . توجه داشته باشید که در این موزه بخش اعظم فضا به دوره‌ شورش آوریل 1876 تا جنگ جهانی اول اختصاص داده شده است .

موزه ملی تاریخ نظامی از موزه های صوفیه

قیمت بلیط ورودی به این موزه برای بزرگسالان 8 لوا ، برای دانش آموزان 2 لوا و برای نظامیان 6 لوا می باشد کودکان زیر 7 سال نیز به صورت رایگان می توانند از این مجموعه بازدید کنند . اگر گردشگران و علاقه مندان به صورت گروهی (12 الی 20 نفر) به این موزه مراجعه کنند بلیط ورودی به 6 لوا برای هر بازدیدکننده کاهش می یابد .


96/5/24::: 11:0 ع
نظر()
  
   1   2   3   4   5   >>   >