سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر اندازه دانش انسان افزون گردد، توجّه وی به نفسش بیشتر گردد و در ریاضت و اصلاح آن کوشش بیشتری مبذول کند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :53
بازدید دیروز :30
کل بازدید :143074
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/17
12:27 ع

دنیای حیوانات یا باغ وحش لنینگراد در سنت پترزبورگ در سال 1865 میلادی تاسیس شده و اکنون با بیش از 2000 حیوان از 410 گونه مختلف هر روزه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر پذیرای علاقه مندان می باشد . باغ وحش لنینگراد که از جاذبه های گردشگری روسیه به شمار می آید در واقع یک موزه منحصر به فرد از حیات وحش در سنت پترزبورگ است . این مجموعه توسط دو طرفدار حیات وحش به نام های سوفیا و جولیس گرهارت به بهره برداری رسیده و فیل هندی و افریقایی ، زرافه ، انواعی از کرگدن ، شامپانزه ، اورانگوتان ، مورچه خوار و خرس های قطبی از جمله حیواناتی هستند که در این باغ وحش نگهداری می شوند .

دنیای حیوانات لنینگراد در سنت پترزبورگ

در این باغ وحش انواع برنامه های سرگرم کننده مانند کنسرت گروه های کر و سیرک برگزار می شود و چندین رستوران نیز برای رفاه مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است . بزرگسالان برای بازدید از باغ وحش سنت پترزبورگ باید 500 روبل و کودکان 18 – 7 سال نیز 100 روبل بپردازند برای کودکان زیر 7 سال نیازی به تهیه بلیط نیست و می توانند به صورت رایگان وارد این مجموعه شوند .در تابستان و در زمان هایی که آب و هوا مساعد است حیوانات در منطقه روباز در معرض دید گردشگران قرار می گیرند در حالی که در فصل زمستان تمام حیوانات حساس به سرما به مناطق گرم سرپوشیده منتقل می شوند و بازدید کنندگان برای دیدن این گروه از حیوانات باید به قسمت های سرپوشیده مراجعه کنند .

دنیای حیوانات لنینگراد در سنت پترزبورگ

 


  
  
خانه دیدنی و جالب شیخ سعید دبی در اواخر قرن نوزدهم به زیبایی و به سبک خانه های کویری و بیابانی ایران ساخته شده و بادگیرها ، نورگیرهای چوبی ، در و پنجره های حکاکی شده به آن جذابیت بخشیده اند . این خانه تا اوایل نیمه دوم قرن بیستم مقر حکومتی حاکم دبی (شیخ سعید آل مکتوم) بوده ولی بعد از عملیات بازسازی و مرمتی که شهرداری دبی در سال 1986 بر روی این خانه انجام دارد تغییر کاربری داده و به موزه تبدیل شد و اکنون در مساحت 3500 متر مربعی آن موزه ملی ، اسکناس و عکس‌های تاریخی از شهر دبی و همچنین موزه عکس هایی از خانواده حکمرانان شهر دبی به نمایش گذاشته شده است .

خانه دیدنی و جالب شیخ سعید دبی
خانه شیخ سعید دبی متشکل از یک حیاط بزرگ است که دور تا دور آن 5 بخش مختلف هر کدام برای یک خانواده در نظر گرفته شده است قابل توجه است که هر بخش شامل یک ایوان ، مهمانخانه و تعدادی اتاق می باشد که درب تمامی اتاق ها به سوی حیاط باز می شود . دو بال خانه به گالری عکس های شهر دبی تبدیل شده که در یکی از آنها عکس هایی از قرن بیستم دبی و در دیگری عکس هایی که در سال های 1940 تا 1950 گرفته شده به نمایش درآمده است . عکس های قدیم دبی و حاکمان آن ، اسناد تاریخی ، پول های رایج در زمان های نه‌ چندان دور و مجموعه های تمبر از دیگر دیدنی های این موزه می باشند .

خانه دیدنی و جالب شیخ سعید دبی

  
  

مسجد زیبا و دیدنی جمیرا در دبی به سبک معماری اسلامی بنا شده و مواد به کار رفته در ساخت آن از نوع مصالح سنگی با کیفیت می باشد همچنین شکل های زیبای هندسی به گنبد و دو مناره این مسجد جذابیت ویژه ای بخشیده است .  مسجد جمیرا به عنوان یکی از دیدنی های دبی ، دارای گنبدی بزرگ به ارتفاع 16 متر و دو مناره زیبا به ارتفاع تقریبی 40 متر می باشد منبر این مسجد نشانه هایی از معماری اسلامی را به نمایش گذاشته و نمای مسجد نیز با سنگ های با کیفیت به رنگ کرمی متمایل به صورتی جلوه داده شده است .

مسجد زیبا و دیدنی جمیرا در دبی

در واقع معماری اسلامی و کلاسیک این مسجد از اولین دوران طلایی اسلام که فرمانروایی مصری حکمرانی این شهر را بر عهده داشت به یادگار مانده است .  بازدید کنندگان در هنگام مراجعه به این مکان مقدس باید قوانین مربوط به پوشش را رعایت نمایند . در زمان غروب خورشید مسجد جمیرا بسیار دیدنی است چرا که این مکان به دلیل چراغانی ها و نورپردازی های خاص در این زمان باشکوه خواهد بود .

مسجد زیبا و دیدنی جمیرا در دبی

 


  
  

 

مسجد تاریخی لالا مصطفی پاشا قبرس شمالی در شهر فاماگوستا واقع شده و در زمانی که کاربری کلیسا داشت با نقاشی ها و تصاویر مختلفی تزئین شده بود اما در سالی که عثمانی ها شهر فاماگوستا را تصرف نمودند همانند دیگر کلیساها این مکان مقدس نیز به مسجد تبدیل شد و نقاشی های ان از بین رفت و مناره ها نیز به مسجد اضافه شد .استارت ساخت مسجد لالا مصطفی پاشا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری قبرس در سال 1298 میلادی توسط لوزئیان ها زده شد و بعد از سال ها تلاش و کار بی وقفه در سال 1400 کار احداث آن به اتمام رسید .
مسجد تاریخی لالا مصطفی پاشا قبرس شمالی
نمای غربی کلیسای جامع که به کلیسای جامع ریمز فرانسه شباهت دارد جذاب ترین بخش این کلیسا می باشد . سه قوس نمای جلویی این بنا که تا به امروز هم به خوبی حفظ شده از اوایل قرن 16 بجای مانده است در بالای قوس میانی آرم جیووانی رنیر که در سال 1551 میلادی کاپیتان و فرمانده قبرس بوده به چشم می خورد و چهار ستون گرانیت واقع در آن از بقایای سالامیس می باشد .

مسجد تاریخی لالا مصطفی پاشا قبرس شمالی

منبع : safarafarin.com

  
  
با وجود اینکه بیش از 1000 سال از زمان شروع فعالیت معبد زیبا و مقدس مادر در بالی می گذرد هنوز هم این معبد پابرجا بوده و هر ساله شاهد بسیاری از آیین های مذهبی هندوها می باشد . معبد مادر که از جاذبه های گردشگری بالی می باشد در منطقه بساکی در کوهپایه آتشفشان آگونگ در بخش غربی جزیره بالی بر فراز شبه جزیره کوچکی واقع شده و با شکوه و جذابیت خود گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند . معبد مادر بالی با قدمتی بیش از 10 قرن از قدیمی ترین معابد هندو در این جزیره است و در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا قرار گرفته است .
معبد زیبا و مقدس مادر در بالی

 معبد مادر در بالی علاوه بر جاذبه تاریخی اش آموزه هایی از دین جالب با رسوم دینی متفاوت هندوها را به بازدید کنندگان عرضه می کند . بازدید از این معبد در هنگام صبح قبل از رسیدن گردشگران هنگامی که خدایان شیوا ، ویشنو و برهما هنوز در خواب هستند توصیه می گردد . در این معبد بالی سالانه بیش از 70 مراسم مذهبی دیدنی برگزار می شود که به گردشگران تور بالی پیشنهاد می شود در زمان یکی از این مراسمات به این معبد سفر کنند تا با آیین جالب هندوها نیز آشنا گردند .

معبد زیبا و مقدس مادر در بالی


  
  
   1   2   3   4   5   >>   >