سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی جاهلان، دگرگون شونده و زودْ گسلنده است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143318
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
9:6 ص

قلعه مستحکم پتر و پاول در سنت پترزبورگ از جمله دژهایی است که برای مقابله با حمله دشمنان در سال 1703 به دستور پیتر کبیر ساخته شد اما به دلیل اینکه قلعه پیتر و پل استحکام کافی را نداشت چند سال بعد مورد بازسازی قرار گرفت و بدنه آن از سنگ ساخته شد . این قلعه به شکل شش ضلعی در جزیره کوچک Hare در ساحل شمالی رودخانه نوا و آخرین جزیره بالادست دلتای نوا بنا شده است .

 

قلعه مستحکم پتر و پاول در سنت پترزبورگ

قلعه مستحکم پتر و پاول در سنت پترزبورگ به منظور استحکام بیشتر دارای دیوارهایی به ارتفاع متوسط 12 متر و ضخامت حدود 10 متر می باشد . کلیسای پتر و پاول در قسمت مرکزی دژ واقع شده و با ارتفاع 122.5 متر در بلندترین نقطه ، مرتفع ترین ساختمان در شهر سنت پترزبورگ می باشد و در بین سال های 1712 و 1733 ساخته شده است و برج ناقوس این کلیسای ارتدوکس بلندترین برج ناقوس در جهان محسوب می گردد . کلیسای جامع محل دفن همه تزارهای روسی از پیتر اول تا الکساندر سوم به غیر از پیتر دوم و ایوان ششم می باشد . زندان باستیل نیز از جاذبه های قلعه می باشد که در گذشته ، محل زندانی شدن افراد معروفی چون ولیعهد الکسی پسر پتر کبیر ، داستایوسکی ، برادر بزرگ لنین ، گورکی میخائیل باکونین ، نیکلای چرنیشفسکی ، لئون تروتسکی و یوسیپ بروز تیتو بوده است .

قلعه مستحکم پتر و پاول در سنت پترزبورگ


  
  

یاس ، جزیره ای دیدنی در ابوظبی است که در 20 کیلومتری شهر ابوظبی قرار گرفته و با وسعتی حدود 25 کیلومتر مربع در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است . هزینه ای که از آغاز تا تکمیل این جزیره در سال 2018 برآورد شده 40 میلیون دلار می باشد . در جزیره یاس مراکز تفریحی متعددی در نظر گرفته شده است تا گردشگران بتوانند از ان ها برای داشتن روزی هیجان انگیز و بیادماندنی استفاده کنند .

یاس ، جزیره ای دیدنی در ابوظبی

یکی از جاذبه های جزیره یاس ، شهربازی فراری ورلد یا دنیای فراری است که با حدود 200 هزار متر مربع وسعت بزرگترین شهربازی سرپوشیده موضوعی جهان لقب گرفته و سریع ترین ترن هوایی دنیا با سرعت 240 کیلومتر بر ساعت را در خود جای داده است . این مرکز تفریحی با بیش از 20 سواری مهیج در سال 2010 به بهره برداری رسیده و برای اسایش و راحتی مراجعه کنندگان امکانات رفاهی خوبی تدارک دیده است . از دیگر بخش های جذاب جزیره می توان به پارک آبی یاس اشاره نمود که با وسایل تفریحی مختلف ، سرسره های آبی مهیج و همچنین 40 بازی متنوع یکی از زیباترین و بزرگترین پارک های آبی در جهان است در پارک آبی یاس ، امواجی با ارتفاع سه متر که بلندترین امواج پارک های آبی جهان هستند ، ورزش و تفریحی بسیار هیجان انگیز و شاداب را برای شما به وجود می آورند .

یاس ، جزیره ای دیدنی در ابوظبی


  
  

 

کلیسای جامع سنت باسیل از دیدنی های مسکو با قدمتی بیش از 4 قرن در میدان سرخ واقع شده و از جمله ابنیه تاریخی است که به سبب سبک معماری و زیبائی های شگفت انگیزش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . کلیسای جامع سنت باسیل در گذر سال ها چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته تا به شکل کنونی حفظ گردد .

کلیسای جامع سنت باسیل از دیدنی های مسکو
نقشه اصلی کلیسای جامع شامل 9 کلیسای کوچکتر می باشد که بارما و پوستنیک معماران معروف ، آن ها را بر روی یک پایه ساخته اند و همگی به کلیسای اصلی مرتبط می باشند در واقع این کلیسا دارای هشت گنبد است ، به علاوه‌ یک گنبد کوچک در ضلع جنوبی کلیسای اصلی . کلیسای سنت باسیل مسکو درست است که در نزدیکی کاخ کرملین قرار گرفته اما متعلق به این مجموعه نبوده و به تنهایی اداره می گردد . در محوطه جلوی کلیسا مجسمه برنزی یادبود منیین و پوژارسکی که از قهرمانان ملی روسیه در تهاجم لهستانی ها در پایان قرن 16 و آغاز قرن 17 می باشند قرار گرفته است در فضای داخلی کلیسا نیز 9 دیوار به طرز زیبائی با نقاشی آراسته شده اند که هر کدام از این دیوارها شامل 400 تصویر از قرن شانزدهم تا نوزدهم می باشند علاوه بر این موارد نقاشی های پرتره و چشم انداز‌های طبیعی نیز زینت بخش این کلیسای جامع هستند .

کلیسای جامع سنت باسیل از دیدنی های مسکو


  
  

مجموعه آبی و تفریحی آفرودیت که از تفریحات قبرس به شمار می آید دارای تمی تاریخی از یونان باستان است و در جاده ساحلی کاتو پافوس واقع شده است . این پارک آبی با 35 هزار متر مربع وسعت از مجهزترین و بزرگترین پارک خهای آبی در منطقه پافوس محسوب می گردد و برای تمامی رده های سنی تفریحاتی مهیج در خود جای داده است . پارک آبی آفرودیت قبرس از اول ماه می تا 31 ژوئن و همچنین از اول ماه سپتامبر تا 31 اکتبر هر روزه از ساعت 10:30 الی 17:30 باز می باشد و از اول ماه جولای تا 31 آگوست ساعت کاری این مجموعه از 10 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد .

مجموعه آبی و تفریحی آفرودیت در قبرس

مجموعه آبی آفرودیت طیف گسترده ای از امکانات و تفریحات مهیج را جمع آوری نموده و با سرسره ها و استخرهای مختلف مکانی مناسب برای تخلیه هیجان و سرگرمی پیر و جوان فراهم کرده است . پارک آبی آفرودیت یکی از زیباترین جاذبه های توریستی قبرس می باشد که با مجسمه های اسطوره های یونان باستان تزئین شده است محیط این پارک از نظر طراحی شما را به یاد تاریخ عجیب و کهن یونان باستان می اندازد که این طراحی بر شکوه آن افزوده است .

پارک آبی آفرودیت قبرس

منبع : safarafarin.com


  
  

فی فی از زیباترین جزایر تایلند است که سالانه گردشگران بسیاری فاصله 48 کیلومتری بین پوکت تا فی فی را طی می کنند تا علاوه بر لذت بردن از محیط زیبای جزیره از تفریحات متعددی که در این منطقه رواج دارد لذت ببرند و ساعاتی عالی را سپری کنند . گردشگران تور تایلند برای رفتن به جزیره فی فی پوکت می توانند از قایق های خصوصی استفاده کنند و یا اینکه در تورهایی که به مقصد این جزیره برگزار می گردد شرکت کنند . جزیره فی فی دارای جاذبه ها و زیبائی های نفسگیری است که بازدیدکنندگان را به وجد می آورد و چشم اندازهایی خیره کننده را ارائه می دهد .

فی فی از زیباترین جزایر تایلند

سطح جزیره زیبای فی فی در پوکت مملو از درختان گرمسیری سرسبز ، سواحل ماسه ای زیبا ، صخره های آهکی و غارهای عمیق است و آب های شفاف آن برای غواصی و تماشای دنیای رنگارنگ زیر آب مناسب است همچنین آب و هوای فوق العاده ، چشم اندازها و مناظر خیره کننده فی فی از عوامل جذب کننده گردشگر می باشد . از فعالیت هایی که در این جزیره می توان تجربه نمود می توان به سرگرمی‌های شبانه ، غذا دادن به کوسه ها ، شنا ، پیاده روی در میان سواحل ماسه ای ، غواصی ، صخره نوردی ، ماهیگیری ، قایقرانی ، پرش از صخره ، موج سواری و ... اشاره کرد . غارهای پنهان ، مرموز و شگفت انگیز مانند غار Viking ، ساحل میمون ها با شن های پودری سفید ، خلیج مایا ، کشتی مسافربری کینگ ، غار Phaya Naak ، ساحل یائو ، ساحل هین خائو، خلیج لوساما و پیله لاگون از جمله جاذبه هایی هستند که در جزیره فی فی خودنمایی می کنند .

فی فی از زیباترین جزایر تایلند


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >