سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسى از شما نگوید خدایا از فتنه به تو پناه مى‏برم چه هیچ کس نیست جز که در فتنه‏اى است ، لیکن آن که پناه خواهد از فتنه‏هاى گمراه کننده پناهد که خداى سبحان فرماید : « بدانید که مال و فرزندان شما فتنه است » ، و معنى آن این است که خدا آنان را به مالها و فرزندان مى‏آزماید تا ناخشنود از روزى وى ، و خشنود از آنرا آشکار نماید ، و هر چند خدا داناتر از آنهاست بدانها ، لیکن براى آنکه کارهایى که مستحق ثواب است از آنچه مستحق عقاب است پدید آید ، چه بعضى پسران را دوست دارند و دختران را ناپسند مى‏شمارند ، و بعضى افزایش مال را پسندند و از کاهش آن ناخرسندند . [ و این از تفسیرهاى شگفت است که از او شنیده شده . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :24
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143314
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
7:56 ص

مسجد قل شریف روسیه در شهر کازان واقع شده و نمای خارجی آن با رنگ های آبی و سفید جلوه داده شده است . مسجد قل شریف که از جاذبه های گردشگری روسیه می باشد در قرن شانزدهم احداث شده و از بزرگترین مساجد موجود در روسیه و حتی اروپا محسوب می گردد . مسجد قل شریف کازان دارای یک گنبد مرکزی و 4 مناره در اطراف گنبد می باشد و فضای داخلی آن با نهایت دقت و ظرافت تزئین شده است . سبک معماری به کار رفته در ساخت این مسجد از سبک معماری و جزئیاتی از سبک عثمانی و رنسانس گرفته شده است .

مسجد قل شریف روسیه

 قل شریف از زمان افتتاح به مرکزی برای آموزش و گسترش علوم دینی تبدیل شد و کتابخانه غنی آن مملو از کتاب هایی با موضوعات مختلف می باشد این مسجد به عنوان یکی از دیدنی های روسیه در دو طبقه ساخته شده که یک طبقه آن به نیایش و طبقه دیگر به موزه اسلامی اختصاص داده شده است .

مسجد قل شریف روسیه

این مسجد دارای یک گنبد مرکزی است که حدود 39 متر ارتفاع دارد و 4 مناره نیز در اطراف گنبد مرکزی تعبیه شده که هر کدام 57 متر ارتفاع دارند . جالب توجه است که بخش عمده ای از هزینه ساخت مسجد توسط مسلمانان تاتار اهدا شده است . نماز جمعه که از مهمترین و بزرگترین رویدادهای مذهبی در کازان پایتخت تاتارستان است در این مسجد برگزار می گردد .


  
  

آکواریوم KLCC کوالالامپور یکی از اماکن دیدنی پرطرفدار این شهر است که در مرکز کوالالامپور واقع شده و نمایشی زیبا از گونه های مختلف آبزی و دنیای زیر آب ارائه می دهد . آکواریوم کوالالامپور در سال 2005 میلادی در زمینی به مساحت 60 هزار متر مربع افتتاح شده و 250 گونه آبزی از ماهی های کوچک و بزرگ گرفته تا خزندگان دریایی را در خود جای داده است . این آکواریوم که از جاذبه های گردشگری مالزی به شمار می آید در نزدیکی برج های دوقلوی پتروناس واقع شده و هر روزه از ساعت 10:30 صبح تا 8 شب پذیرای علاقه مندان می باشد .

آکواریوم KLCC در کوالالامپور

 آکواریوم KLCC که دارای بیش از 5 هزار آبزی است به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور با تونل شیشه ای 90 متری امکان دیدن انواع ماهی های بزرگ و کوچک چون ببر کوسه ، ماهی های گوشت خوار ، مارماهی و ماهی های عظیم الجثه آب های استوایی که در اطراف به شنا کردن مشغولند را از نزدیک فراهم می کند .

آکواریوم KLCC در کوالالامپور

در آکواریوم مالزی ، گونه هایی نادر از آبزیان و خزندگان کمیاب به نمایش در امده که از مهمترین ان ها می توان به یک گونه قورباغه درختی نادر ، قورباغه سمی ، گربه ماهی غول پیکر ، کوسه ماهی شنی ، نوعی ماهی پهن برقی و مار ماهی اشاره نمود . کوسه ها ، صخره های مرجانی ، سمورهای خزدار ، لاک پشت سبز دریایی و آراپایما از گونه های کمتر دیده شده این آکواریوم هستند که برای هر مراجعه کننده ای جذاب خواهند بود .


  
  

چند سال است که فرودگاه بین المللی سنگاپور به عنوان بهترین فرودگاه جهان شناخته شده است کارشناسان برای این انتخاب معیارهای زیادی مدنظر قرار داده اند تا گزینشی درست داشته باشند . فرودگاه چانگی سنگاپور در زمینی به وسعت 13 هکتار در سال 1981 تاسیس شده و روزانه پروازهای مختلفی به این فرودگاه وارد و یا خارج می شوند . فرودگاه چانگی که فرودگاه خانگی خطوط هوایی سنگاپور ایرلاینز ، سنگاپور ایرلاینز کارگو ، سیلک ایر ، تایگر ایر ، جت استار آسیا و شرکت هوایی BOC است از زمانی که فعالیت خود را آغاز نموده به دلایل مختلف موفق به دریافت جوایز متعددی از محافل بین المللی شده است .

فرودگاه بین المللی سنگاپور

فرودگاه بین المللی چانگی که در 17 کیلومتری خلیج مارینا واقع شده و در حدود 100 خط هوایی از 380 شهر و 90 کشور در اقصی نقاط دنیا دارای پرواز به مقصد این فرودگاه و برعکس در برنامه پروازی خود هستند . هر هفته در حدود 7000 پرواز (یک پرواز در هر 90 ثانیه) در فرودگاه چانگی سنگاپور یا به زمین می نشیند و یا به هوا بر می خیزد که قابل توجه است .

فرودگاه بین المللی سنگاپور

فرودگاه چانگی هم اکنون دارای 3 پایانه با انواع امکانات تفریحی و رفاهی است و در سال 2016 بیش از 58 میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شده اند که با تکمیل شدن قسمت شرقی آن در چند سال آینده این رقم افزایش می یابد .


  
  

جزیره کورچولا کرواسی یکی از جزایر موجود در میان آب های دریای آدریاتیک است که با وسعتی نزدیک به 280 کیلومتر مربع جاذبه ها و زیبائی های فوق العاده ای را خود جای داده و از نظر مساحت ششمین جزیره بزرگ کرواسی لقب گرفته است . جزیره کورچولا که از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کرواسی است با تنگه ای باریک که در کم عرض ترین قسمت 900 متر و در عریض ترین بخش 3 هزار متر می باشد از سرزمین اصلی جدا شده است . جزیره کورچولا که دومین جزیره پر جمعیت در میان جزایر دریای آدریاتیک است بر طبق سرشماری سال 2011 بالغ بر 15 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 95 درصد از این تعداد از نژاد کروات هستند .

کورچولا از جزایر زیبای کرواسی

این جزیره که از جاذبه های گردشگری کرواسی به شمار می آید 279 کیلومتر مربع وسعت دارد و طول آن 46.8 متر و متوسط عرض این جزیره نیز 7.8 متر می باشد . تردد بین جزیره و سرزمین اصلی توسط کشتی صورت می گیرد و نزدیک ترین فرودگاه به این جزیره فرودگاه دوبرونیک می باشد .

کورچولا از جزایر زیبای کرواسی

جزیره کورچولا در کرواسی چیزهای زیادی برای یادگیری و دیدن دارد که از جمله آن ها می توان به تاریخ و هنر جزیره ، فرهنگ آن ، صنایع دستی سنتی ، مهارت های سنگ تراشی ، کشتی سازی ، موسیقی ، زیبائی های طبیعی و سواحل آرام اشاره نمود . بزرگترین و زیباترین ساختمان کورچولا کلیسای جامع سنت مارکو است که در قرن 15 میلادی به سبک گوتیک-رنسانس ساخته شده است .


  
  

مجتمع تجاری امارات مال دبی یکی از مراکز خرید این شهر توریستی است که در سال 2005 افتتاح شده و برای ساختن آن بودجه ای بیش از 800 میلیون درهم صرف شده است . مرکز خرید امارات مال دبی که وسعتی بیش از 220 هزار متر مربع را به خود اختصاص داده علاوه بر اینکه گزینه ای مناسب برای خرید اجناس و اقلام مختلف می باشد دارای مراکز تفریحی و سرگرمی چون شهربازی سرپوشیده ، پیست اسکی ، 14 سینما و پارک برفی است که گردشگران تور دبی را تا ساعت ها سرگرم می سازد .

مجتمع تجاری امارات مال دبی

امارات مال که از جاذبه های گردشگری دبی می باشد در خیابان شیخ زاید واقع شده و دارای بنایی زیبا با معماری منحصر به فرد می باشد و به دلیل بخش های متنوعی که در خود گنجانده از شهرت و محبوبیت ویژه ای در میان گردشگران تور دبی برخوردار است . مرکز خرید امارات مال بعد از مراکز خرید دبی مال و سیتی استارز مصر ، سومین مرکز خرید بزرگ در خاورمیانه است و سالانه گردشگران زیادی برای خرید و استفاده از امکانات تفریحی متعدد به آن مراجعه می کنند .

مجتمع تجاری امارات مال دبی

مغازه ها در مرکز خرید امارات شامل یک هایپر مارکت چارسو ، سنتر پوینت ، دبن هامز (Debenhams) ، هاروی نیکولز ، هوم سنتر ،jashanmal ، مارکس و اسپنسر می باشد . همچنین بازارهای کتاب ، لوازم التحریر ، اسباب بازی ، هدیه ، مد ، هنر ، لوازم جانبی ، لوازم الکترونیکی ، جواهرات ، ساعت ، مبلمان ، لوازم آرایشی ، عطریجات و خدمات مالی نیز در این مرکز موجود می باشند .

منبع : safarafarin.com


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >