سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای کمیل ! محبوب ترین چیزی که بندگان، پس از اقرار به خدا و اولیایش ، به درگاهش پیش می آورند، خویشتنداری، تحمّل و شکیبایی است . [امام علی علیه السلام ـ به کمیل بن زیاد ـ]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :31
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143321
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
9:48 ص

تیان آن من بزرگترین میدان جهان ، مراسمات و رویداد های مختلفی از جنگ و شورش گرفته تا جشن سال نو چینی را به خود دیده و با بناهایی با معماری فوق العاده احاطه شده است . میدان تیان من پکن با مساحتی 44 خزار متر مربعی از بزرگترین میدان های جهان است و همزمان با سلسله مینگ احداث شده است . ساختمانهای مختلفی که در اطراف این میدان وجود دارند در طول گذر زمان اضافه شده و مجموعه ای از برترین جاذبه های گردشگری پکن را یکجا جمع نموده اند .

تیان آن من ، بزرگترین میدان جهان

در هر کدام از اضلاع میدان تیان آن من پکن بناهای متفاوتی تعبیه شده است به طوری که در ضلع شمالی آن دروازه آرامش بهشتی واقع شده که ورودی اصلی به شهر ممنوعه پکن می باشد در بالای این دروازه عکسی بزرگ از مائو تسه دونگ موسس جمهوری خلق چین خودنمایی می کند دروازه دیگری به شکل برج دیدبانی در ضلع جنوبی میدان برای محافظت از شهر ممنوعه ساخته شده و در ضلع جنوب شرقی میدان ، موزه راه آهن واقع شده است . موزه تاریخ چین و موزه انقلاب چین با آثاری دیدنی و باستانی در ضلع شرقی میدان تیان آن من قرار گرفته اند و آثاری نفیس را در معرض دید مراجعه کنندگان قرار می دهند ضلع غربی به کنگره خلق چین اختصاص دارد و بنای یادبود قهرمانان چین و مقبره مائو نیز که خود از دیدنی های پکن می باشند در قسمت مرکزی میدان تعبیه شده اند .

تیان آن من ، بزرگترین میدان جهان


  
  

مجموعه آبی آکوا پلیس وارنا با طراحی منحصر به فرد خود 40 هزار متر مربع وسعت دارد و در قسمت شمال غربی استراحتگاه زیبای گلدن سندز واقع شده است . این پارک آبی که از تفریحات بلغارستان به شمار می اید به سبک موریس مدیترانه ای ایجاد شده و با استخرها و سرسره های متنوع پذیرای مراجعه کنندگان می باشد .

مجموعه آبی آکوا پلیس وارنا

پارک آبی آکوا پلیس وارنا اولین پارک آبی است که در بلغارستان راه اندازی شده و با طراحی منحصر به فرد سالانه از مراجعه کنندگان بسیاری میزبانی می کند این پارک به طور همزمان می تواند 3 هزار نفر را پذیرش کند تا از سرسره ها و استخرهای موجود در این مکان استفاده کنند . همانگونه که بیان شد آکوا پلیس ترکیبی از یک محیط طبیعی با عناصر مصنوعی است که جکوزی ، چشمه ، آبشار ، دریاچه مصنوعی ، قلعه های قدیمی و ساختمان های به ظاهر مخروبه از موارد موجود در این پارک هستند .

مجموعه آبی آکوا پلیس وارنا
همچنین در پارک آکوا پلیس امکان تجربه صخره نوردی فراهم شده و 7 مسیر اختیاری در قسمت ورودی پارک طراحی شده است و مربیان باشگاه آدرنالین هر روز بین ساعت 16 و 20 در آن جا حضور دارند سالن آمفی‌تئاتر و یک تنقلات فروشی به اسم آکازار در نزدیکی صخره ها بنا شده اند . تامین تجهیزات اصلی پارک بر عهده یک شرکت اسپانیایی است .
منبع : safarafarin.com

  

کلیسای جامع ناجی در خون سنت پترزبورگ یکی از معروف ترین کلیساهای روسیه می باشد که برای زیبائی نمای خارجی ان از رنگ های زیبا استفاده شده است . کلیسای ناجی در خون یا منجی در خون ریخته شده به سبک معماری روسی متعلق به قرون وسطی در محلی که الکساندر دوم به ترور رسیده بود ساخته شد و سال ها بعد مورد بازسازی قرار گرفت تا به شکل کنونی حفظ گردد و مورد بازی گردشگران تور روسیه قرار گیرد .

کلیسای ناجی در خون از دیدنی های سنت پترزبورگ

عملیات ساخت وساز این کلیسا در سال 1883 توسط معماری به نام آلفرد الکساندرویچ اغاز شد و بعد از گذشت 24 سال در زمان نیکلاس دوم به اتمام رسید هزینه های لازم برای ساخت کلیسای ناجی سنت پترزبورگ به طور کامل توسط خانواده‌ سلطنتی و با حمایت چند سرمایه دار خصوصی تأمین شد .

کلیسای ناجی در خون از دیدنی های سنت پترزبورگ

این مکان بعد از کلیسای سنت لوئیس بیشترین وسعت موزائیک را به خود اختصاص داده و با 7500 متر مربع موازئیک تزئین شده است دیوارها و سقف بنا با موزائیک پوشیده شده و تصاویر اصلی روی موزاییک ها متعلق به کتاب مقدس هستند البته با ریزه کاری ها و پیچیدگی های چشم نواز . یکی از بخش های زیبای کلیسای منجی بر خون ریخته شده روسیه قسمت ورودی کلیسا است که توسط هنرمندانی ماهر به نام های ویکتور واسنتسف ، میخائیل نستروف و میخائیل وروبل ساخته شده است .

 


  
  
مسجد زیتونیه که از معروف ترین مساجد تونس محسوب می گردد علاوه بر اینکه مکانی مقدس برای انجام فرائض دینی و عبادت است به عنوان مرکزی آموزشی برای تعلیم و تربیت افراد مختلف فعالیت دارد و در طول تاریخ دانشمندان بزرگی چون ابن عرفه ، ابن خلدون (پدر تاریخ نگاری نوین) و امام مزاری از این مکان فارغ التحصیل شده اند . مسجد زیتونیه تونس 5 هزار متر مربع وسعت دارد و از قدیمی ترین مساجد تونس به شمار می آید .
زیتونیه از معروف ترین مساجد تونس

این مسجد که با 9 ورودی و 160 ستون بر روى‌ ویرانه هاى‌ یک‌ معبد قدیمى‌ و خرابه های کارتاژ در پایتخت تونس ساخته شده نمونه ای از زیباترین سبک های معماری است که ستون های قرطاجی آن با نقش های اسلامی درهم آمیخته شده است . عرصه ی این مسجد به صورت مستطیل شکل و دارای قدمتی طولانی می باشد که صحن‌ آن‌ در سمت‌ جنوب ‌شرقى‌ مسجد واقع شده و ایوان های بزرگ و جاداری را به خود اختصاص داده است در بخش‌ غربى‌ مسجد مناره‌اى‌ زیبا به‌ ارتفاع‌ 43 متر ساخته‌ شده‌ که‌ از درون‌ و بیرون‌ مسجد قابل‌ مشاهده‌ است‌ . روى‌ قسمت‌ بیرونى‌ مسجد زیتونیه ، مقابل‌ صحن‌ کتیبه‌ هایى‌ به‌ خط‌ کوفى‌ از آیات‌ قرآنى‌ موجود است و در رواق‌ قبله‌ دو گنبد وجود دارد ، یکى‌ بر فراز مربع‌ مقابل‌ محراب‌ قرار دارد و دومى‌ بالاى‌ منطقه‌ مربعى‌ که‌ در انتهاى‌ ایوان‌ میانى قرار دارد . گنبد به‌ شکل‌ چند ضلعى‌ است‌ و در پایین‌ آن‌ کتیبه‌ هایى‌ تاریخى‌ تعبیه شده است در سمت‌ راست‌ محراب‌ اتاقکى‌ کوچک‌ وجود دارد که‌ منبر چوبین‌ متحرک‌ مسجد در آن‌ نگه‌ دارى‌ مى شود .

زیتونیه از معروف ترین مساجد تونس

  
  

پولا آرنا که از دیدنی های کرواسی است یادگاری از زمان روم باستان بوده و تا کنون به خوبی حفظ و نگهداری شده است . این آمفی تئاتر در طول تاریخ شاهد برگزاری مراسم های مختلف بوده و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کرواسی مورد بازدید قرار می گیرد . پولا آرنا در سر جنوبی شبه جزیره ایستریا قرار گرفته و عکس آن چندین دوره بر پشت اسکناس های کرواسی به چاپ رسیده است .

پولا آرنا از دیدنی های کرواسی

عرصه پولای کرواسی در طول قرن یکم میلادی ساخته شده که برای تکمیل فضای درونی آن از شن و ماسه استفاده شده است این بنا دارای چهار برج و 15 دروازه می باشد و دیوارهای 32.45 متری آن به طور کامل حفظ شده است آمفی تئاتر پولا به شکل بیضی بنا شده که محور بزرگ آن 132.45 و محور کوچک ان 105.10 متر اندازه گیری شده است همچنین زمین بازی آن دارای ابعاد 67.95 متر در 41.65 متر می باشد .

پولا آرنا از دیدنی های کرواسی

دیواره بیرونی این عرصه در 3 طبقه ساخته شده که در دو طبقه اول 72 قوس وجود دارد در حالی که در طبقه بالا 64 دهانه مستطیل شکل تعبیه شده است . پولا آرنا در قسمت شمال غربی کرواسی واقع شده و با ظرفیت 26 هزار تماشاگر از بزرگترین امفی تئاترهای رومی به شمار می آید .


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >