سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه ویژگی در هر که باشد، ایمانش به کمال رسد : خرد، بردباری و دانش . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :24
بازدید دیروز :30
کل بازدید :143045
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/17
6:30 ص

حمام رومی آنتالیا یکی از جاذبه های تاریخی این شهر است که در منطقه توریستی تفریحی سیده واقع شده و از بحش ها و قسمت های مختلف تشکیل شده است . این حمام تاریخی امروزه به عنوان موزه مورد بازدید قرار می گیرد و گردشگران تور آنتالیا با مراجعه به آن می توانند سفری در تاریخ پر فراز و نشیب ترکیه داشته و اطلاعاتی در مورد این جاذبه ها و پیشینه آن ها کسب کنند . گردشگران با سفر به سیده علاوه بر دیدن حمام رومی آنتالیا می توانند به تفریح و استراحت در سواحل سیده پرداخته و روزی سرشار از هیجان و نشاط را پشت سر بگذارند .

معرفی حمام رومی در آنتالیا

در حقیقت حمام رومی ها به عنوان جاذبه ای تاریخی در سیده آنتالیا در گذشته شامل پنج اتاق در اندازه های مختلف بود از جمله یک اتاق آب سرد ، یک اتاق آب گرم ، یک گرم خانه و سونا ، به همراه پانسیون و استخر شنا که به صورت بیضی طراحی شده بودند . جالب است بدانید که تمامی دیوارهای داخلی و کف حمام با سنگ مرمر تزیین‌ شده بود .

معرفی حمام رومی در آنتالیا

حمام رومی از بخش ها و قسمت های مختلفی تشکیل شده که اتاق سرد ، اتاق خنک و یک اتاق گرم از جمله این قسمت ها می باشند . امروزه و با گذشت زمان بسیار زیادی از ساخت این بنا باز هم گردشگران تور آنتالیا می توانند سیستم گرمایش قدیمی و اتاق مخصوص پوشیدن لباس ها و سایر بخش های این بنای تاریخی و جذاب را از نزدیک مشاهده نمایند .

منبع : safarafarin.com


  
  

یکی از لوکس ترین حمام های سنتی به جای مانده از قرن شانزدهم حمام خرم سلطان استانبول می باشد که به دستور همسر سلطان سلیمان و به دست معمار سینان ساخته شده است و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول از آن یاد می شود . این حمام تاریخی در منطقه فاتح بین مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) و ایاصوفیه واقع شده و معماری زیبای آن می تواند چشم هر بیننده ای را خیره سازد .حمام خرم سلطان از جمله جاذبه هایی است هر روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب پذیرای گردشگران می باشد .

حمام سنتی خرم سلطان در استانبول

حمام تاریخی Hürrem Sultan در ایاصوفیه از زمان ساخت تا اوایل قرن بیستم مورد استفاده قرار می گرفت اما در سال 1910 درهای آن برای سال های زیادی بسته شد فقط گاهی اوقات از این حمام زیبا به عنوان زندان و انبار کاغذ و نفت استفاده می شد . این حمام دارای بخش های جداگانه برای خانم ها و آقایان ، دالان های شاهانه و اطاق های چوبی است که هر بخش ان می تواند برای گردشگران تور استانبول جذاب باشد . 

حمام سنتی خرم سلطان در استانبول

حمام خرم سلطان که از زیباترین حمام های سنتی در استانبول می باشد برای اولین بار در 1958-1957 مورد تعمیر و ترمیم قرار گرفت و تا سال 2007 به عنوان بازار فرش فعالیت می کرد . بعد از صرف 17 میلیون لیر و یک پروژه بازسازی سه ساله که در سال 2008 آغاز شد این مکان در ماه می 2011 به عنوان حمام عمومی شروع به فعالیت نمود و به ارائه خدمات به مردم بومی و گردشگران تور استانبول پرداخت .


  
  

اگر به استانبول سفر کردید بازدید از مساجد قدیمی و تاریخی این شهر را حتما در برنامه خود قرار دهید چرا که این مساجد غالبا یادگارانی از دوره عثمانی هستند و معماری آن دوره در این مساجد نمود پیدا کرده است . مسجد تاریخی سلیمانیه در استانبول مربوط به قرن شانزدهم می باشد و توسط معمار سینان به سبک معماری بیزانس و اسلامی ساخته شده است . این مسجد به دستور سلطان سلیمان بنا شده و علاوه بر مسجد دارای ساختمان های جنبی مانند مدرسه ، حمام ، کتابخانه ، کاروانسرا ، بیمارستان و آشپزخانه عمومی نیز بوده است .

مسجد تاریخی سلیمانیه در استانبول

این مسجد بنا به سنت عثمانی دارای 4 مناره 72 متری ظریف و ساده می باشد که شکوه و جذابیت خاصی به ان بخشیده است دو تا از این مناره ها دارای 2 گلدسته و 2 مناره دیگری دارای 3 گلدسته می باشد در واقع این 10 گلدسته نشانه آن است که سلطان سلیمان دهمین سلطان عثمانی است . ارتفاع گنبد مسجد سلیمانیه استانبول 53 متر و قطر گنبد بیش از 25 متر است و ستون هایی که تکیه گاه گنبد هستند بسیار خلاقانه داخل دیوارها جاسازی و پنهان شده اند .

مسجد تاریخی سلیمانیه در استانبول

محراب و منبر این مکان مقدس از مرمر ساخته شده و تعدادی کتیبه خطی نیز از خطاطان مشهور عثمانی در این مسجد دیده می شود . دکوراسیون و نمای داخلی مسجد با وجود ساده بودن بسیار تاثیرگذار و دلنشین است ، مخصوصا هنگامی که نور خورشید از 200 پنجره رنگی مسجد به داخل آمده و روح و روشنایی به فضا می بخشد .


  
  

برخی از گردشگران علاقه دارند در سفرهای خود چه کاری و چه تفریحی از موزه های شهر مقصد خود بازدید کنند و اطلاعاتی در مورد پیشینه آن شهر کسب کنند . موزه پول تفلیس یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد که در خیابان لئونیدزه واقع شده و علاوه بر به نمایش گذاشتن سکه ها و اسکناس های مربوط به دوران گذشته از قرن ششم قبل از میلاد تا بعد ، شامل پول های رایج دوران معاصر نیز می باشد . به عزیزانی که در برنامه خود سفر به گرجستان و شهر تفلیس را گنجانده اند توصیه می گردد حتما سری به این موزه زده و از بخش های مختلف آن بازدید نمایند .

موزه دیدنی پول در تفلیس گرجستان

همچنین در این موزه جالب پول های رایج سلسله های ایرانی ، عثمانی ، اعراب و سایر امپراتوری هایی را که بر گرجستان حکومت کرده اند را در معرض دید عموم قرار داده است . موزه پول با قرار گیری در ساختمان بانک ملی گرجستان در نزدیکی خیابان معروف روستاولی به راحتی در دسترس گردشگران تور گرجستان خواهد بود . این موزه دارای دو سالن است که یکی به پول های دوران کهن و دیگری به اسکنانس ها و مسکوکات دوران معاصر اختصاص دارد که علاقه مندان می توانند به این سالن ها مراجعه نموده و از بخش های مختلف ان ها بازدید نمایند .

موزه دیدنی پول در تفلیس گرجستان

این موزه روزهای دوشنبه تا پنجشنبه هر هفته ساعت 9:30 صبح درهای خود را به روی علاقه مندان می گشاید و تا 4:30 بعد از ظهر باز می باشد فقط توجه داشته باشید که در ساعات مذکور از ساعت 13 الی 14 به مدت یک ساعت کارکنان موزه پول استراحت دارند و خدمات ارائه نمی کنند . لازم به ذکر است که موزه پول تفلیس در گرجستان روزهای جمعه ، شنبه و یکشنبه هر هفته تعطیل می باشد .


  
  

امروزه برج مرتفع گالاتای استانبول به عنوان نمونه ای از بناهای دوره بیزانس مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد و بالا رفتن از آن به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا چشم اندازی از جزیره زیبای پاریم آدا ، خلیج شاخ طلایی (گلدن هورن) ، پل بوغاز ، مسجد سلطان احمد ، ایاصوفیه و خلیج بسفر را ببینند . برج سنگی گالاتای استانبول در نزدیکی خیابان معروف استقلال قرار گرفته و با احداث در نیمه دوم قرن چهاردهم از بناهای تاریخی ترکیه به شمار می آید .

برج مرتفع گالاتای استانبول

از مشخصات این برج می توان به ارتفاع 67 متری ، ارتفاع 35 متری از سطح دریا ، وزن 10 هزار تنی ، قطر خارجی 16.45 متری ، قطر داخلی 8.95 متری و ضخامت 3.75 متری دیوارهای آن اشاره نمود . برج گالاتا در شمال گلدن هورن واقع شده و زمان احداث آن به سال 1384 میلادی بر می گردد . این برج سنگی جز جدایی ناپذیر تور استانبول بوده و با 9 طبقه و ارتفاعی حدود 67 متر تا سالیان سال بلندترین سازه در استانبول به شمار می آمد .

برج مرتفع گالاتای استانبول

این برج ، در قرن های 18 و 19 میلادی دو بار دچار آتش سوزی شد و در اواخر قرن 19 میلادی نیز توفان باعث شد سقف و گنبد برج گالاتا از بین برود . برج گالاتا سال ها با همین وضعیت باقی مانند تا این که در سال 1965 عملیات بازسازی آن آغاز شد و سقف مخروطی شکل آن به جای خود بازگشت .


  
  
   1   2   3   4      >