سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هفتاد گناه برای نادان آمرزیده می شود، پیش از آنکه یک گناه برای دانشمند آمرزیده شود . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143308
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
6:30 ص

امروزه برج مرتفع گالاتای استانبول به عنوان نمونه ای از بناهای دوره بیزانس مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد و بالا رفتن از آن به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا چشم اندازی از جزیره زیبای پاریم آدا ، خلیج شاخ طلایی (گلدن هورن) ، پل بوغاز ، مسجد سلطان احمد ، ایاصوفیه و خلیج بسفر را ببینند . برج سنگی گالاتای استانبول در نزدیکی خیابان معروف استقلال قرار گرفته و با احداث در نیمه دوم قرن چهاردهم از بناهای تاریخی ترکیه به شمار می آید .

برج مرتفع گالاتای استانبول

از مشخصات این برج می توان به ارتفاع 67 متری ، ارتفاع 35 متری از سطح دریا ، وزن 10 هزار تنی ، قطر خارجی 16.45 متری ، قطر داخلی 8.95 متری و ضخامت 3.75 متری دیوارهای آن اشاره نمود . برج گالاتا در شمال گلدن هورن واقع شده و زمان احداث آن به سال 1384 میلادی بر می گردد . این برج سنگی جز جدایی ناپذیر تور استانبول بوده و با 9 طبقه و ارتفاعی حدود 67 متر تا سالیان سال بلندترین سازه در استانبول به شمار می آمد .

برج مرتفع گالاتای استانبول

این برج ، در قرن های 18 و 19 میلادی دو بار دچار آتش سوزی شد و در اواخر قرن 19 میلادی نیز توفان باعث شد سقف و گنبد برج گالاتا از بین برود . برج گالاتا سال ها با همین وضعیت باقی مانند تا این که در سال 1965 عملیات بازسازی آن آغاز شد و سقف مخروطی شکل آن به جای خود بازگشت .