سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرچه بدان بسنده کردن توان ، بس بود همان . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143299
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
4:7 ص

یکی از لوکس ترین حمام های سنتی به جای مانده از قرن شانزدهم حمام خرم سلطان استانبول می باشد که به دستور همسر سلطان سلیمان و به دست معمار سینان ساخته شده است و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول از آن یاد می شود . این حمام تاریخی در منطقه فاتح بین مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) و ایاصوفیه واقع شده و معماری زیبای آن می تواند چشم هر بیننده ای را خیره سازد .حمام خرم سلطان از جمله جاذبه هایی است هر روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب پذیرای گردشگران می باشد .

حمام سنتی خرم سلطان در استانبول

حمام تاریخی Hürrem Sultan در ایاصوفیه از زمان ساخت تا اوایل قرن بیستم مورد استفاده قرار می گرفت اما در سال 1910 درهای آن برای سال های زیادی بسته شد فقط گاهی اوقات از این حمام زیبا به عنوان زندان و انبار کاغذ و نفت استفاده می شد . این حمام دارای بخش های جداگانه برای خانم ها و آقایان ، دالان های شاهانه و اطاق های چوبی است که هر بخش ان می تواند برای گردشگران تور استانبول جذاب باشد . 

حمام سنتی خرم سلطان در استانبول

حمام خرم سلطان که از زیباترین حمام های سنتی در استانبول می باشد برای اولین بار در 1958-1957 مورد تعمیر و ترمیم قرار گرفت و تا سال 2007 به عنوان بازار فرش فعالیت می کرد . بعد از صرف 17 میلیون لیر و یک پروژه بازسازی سه ساله که در سال 2008 آغاز شد این مکان در ماه می 2011 به عنوان حمام عمومی شروع به فعالیت نمود و به ارائه خدمات به مردم بومی و گردشگران تور استانبول پرداخت .