سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که بى محابا به مردمان آن گوید که نخواهند ، در باره‏اش آن گویند که ندانند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143305
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
5:52 ص

اگر به استانبول سفر کردید بازدید از مساجد قدیمی و تاریخی این شهر را حتما در برنامه خود قرار دهید چرا که این مساجد غالبا یادگارانی از دوره عثمانی هستند و معماری آن دوره در این مساجد نمود پیدا کرده است . مسجد تاریخی سلیمانیه در استانبول مربوط به قرن شانزدهم می باشد و توسط معمار سینان به سبک معماری بیزانس و اسلامی ساخته شده است . این مسجد به دستور سلطان سلیمان بنا شده و علاوه بر مسجد دارای ساختمان های جنبی مانند مدرسه ، حمام ، کتابخانه ، کاروانسرا ، بیمارستان و آشپزخانه عمومی نیز بوده است .

مسجد تاریخی سلیمانیه در استانبول

این مسجد بنا به سنت عثمانی دارای 4 مناره 72 متری ظریف و ساده می باشد که شکوه و جذابیت خاصی به ان بخشیده است دو تا از این مناره ها دارای 2 گلدسته و 2 مناره دیگری دارای 3 گلدسته می باشد در واقع این 10 گلدسته نشانه آن است که سلطان سلیمان دهمین سلطان عثمانی است . ارتفاع گنبد مسجد سلیمانیه استانبول 53 متر و قطر گنبد بیش از 25 متر است و ستون هایی که تکیه گاه گنبد هستند بسیار خلاقانه داخل دیوارها جاسازی و پنهان شده اند .

مسجد تاریخی سلیمانیه در استانبول

محراب و منبر این مکان مقدس از مرمر ساخته شده و تعدادی کتیبه خطی نیز از خطاطان مشهور عثمانی در این مسجد دیده می شود . دکوراسیون و نمای داخلی مسجد با وجود ساده بودن بسیار تاثیرگذار و دلنشین است ، مخصوصا هنگامی که نور خورشید از 200 پنجره رنگی مسجد به داخل آمده و روح و روشنایی به فضا می بخشد .