سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فرشتگان برای جویای دانش آمرزش می طلبند و هرکس در آسمان و زمیناست، برای وی دعا می کند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143300
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
4:7 ص

در شهر توریستی آنتالیا تورهای یک روزه و نیم روزه متنوعی برگزار می گردد که تور جیپ سافاری آنتالیا یکی از محبوبترین آن هاست . این تور در مسیر گردشگران را به جاده هاب کوهستانی و جنگلی می کشاند و چشم اندازهایی خیره کننده از طبیعت اطراف در اختیارشان قرار می دهد . تور حیپ سافاری این فرصت را به شما می دهد تا در مدت زمانی بیش از 7 ساعت زیبائی های طبیعی و واقعی ترکیه را کشف کنید و تپه ها ، رودها و جنگل ها را پشت سر بگذارید . سعی کنید در طول مسیر حتما از عینک های محافظ و ماسک استفاده کنید تا از گرد و خاک برخاسته از جاده در امان بمانید .

تور هیجان انگیز جیپ سافاری در آنتالیا

در تور جیپ سافاری آنتالیا جیپ های پر قدرت و تندرو در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد و سپس مسیر 120 کیلومتری تا رسیدن به ارتفاع 1300 متری از سطح دریا آغاز می گردد . کسانی که می خواهند رانندگی در جاده های کوهستانی را تجربه کنند کافی است با به همراه داشتن گواهینامه خود در این تور به عنوان یکی از تفریحات آنتالیا ثبت نام کنند .

تور هیجان انگیز جیپ سافاری در آنتالیا

در تور جیپ سافاری آنتالیا علاقمندان با جیپ های پر قدرت به جاده های پر دست انداز رفته و طبیعت را می نوردند ، از تپه ها ، جنگل ها ، کوهستان ها ، حتی رودخانه ها و روستاها عبور کرده و طبیعت را از نزدیک لمس می کنند .

منبع : safarafarin.com


  
  

پارک زیبای امیرگان در استانبول 117 جریب وسعت دارد و حدود 300 سال از زمان تاسیس آن می گذرد . پارک امیرگان استانبول دارای انواع گونه های گیاهی بوده و زیبائی های چشم نواز آن سبب شده تا گردشگران بسیاری از آن دیدن کنند . این پارک در مجاورت تنگه بسفر قرار گرفته و از جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید . این پارک هر روزه از ساعت 7 صبح درهای خود را به روی علاقه مندان می گشاید و تا 10:30 شب باز می باشد .

پارک زیبای امیرگان در استانبول

پارک تاریخی امیرگان استانبول در محله ای به همین نام در منطقه ساریر واقع شده و امروزه تحت نظر شهرداری استانبول فعالیت می کند . این پارک که از تفریحات استانبول محسوب می گردد در دامنه کوه قرار گرفته و از زمان تاسیس چندین بار تغییر مالکیت داده است تا اینکه در سال 1940 میلادی به مالکیت استانبول درآمد . در نیمه دوم قرن نوزدهم در این پارک سه عمارت چوبی بنا شد که هنوز هم پا بر جا بوده و از جاذبه های گردشگری استانبول می باشند . عمارت های زرد ، صورتی و سفید در سال 1970 مورد بازسازی قرار گرفتند تا برای استفاده عموم اماده گردند اکنون این عمارت ها به عنوان رستوران و کافه مورد استفاده قرار می گیرند .

پارک زیبای امیرگان در استانبول

برخی از گونه های گیاهی موجود در این پارک عبارتند از : درختان کاج سنگی ، کاج ترکی ، کاج حلب ، کاج آبی ، کاج سپید شرقی ، کاج دریایی ، سرو ژاپنی ، صنوبر نروژی ، صنوبر آبی ، سرو اطلس ، سرو هیمالیایی ، سرو لبنانی ، چنار ، درخت زبان گنجشک ، فندق ، درخت بید بابل ، بلوط مجار ، صنوبر سپید کولورادو ، درخت چهل سکه ، سرو سرخ کالیفرنیا ، درخت ماموت ساحلی و درخت کافور .


  
  

برخی از موزه ها به سبب موضوع و آثاری که به نمایش گذاشته شده اند برای بازدید تمامی رده های سنی مناسب هستند . از حمله این موزه ها می توان به موزه اسباب بازی آنتالیا اشاره نمود که با افتتاح در سال 2011 در کالجی مارینا حدود 3 هزار وسیله بازی را در خود جای داده است . این موزه که از جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می آید هر روزه به غیر از دوشنبه ها از ساعت 9:30 الی 12:30 و 13:30 الی 18:30 پذیرای مراجعه کنندگان می باشد و علاقه مندان برای دیدن این موزه جذاب باید 6 لیر به عنوان ورودی پرداخت کنند.

موزه جالب اسباب بازی در آنتالیا

برخی از اسباب بازی ها و عروسک های موجود در موزه جذاب اسباب بازی آنتالیا از مزایده های عتیقه برگزار شده در سراسر جهان خریداری شده و در این مکان متمرکز شده اند . در این موزه علاوه بر وسایل بازی خارجی ، اسباب بازی های تولید ترکیه نیز به چشم می خورند که هر دو گروه در کنار هم کلکسیونی ارزشمند را تشکیل می دهند . عمده اسباب بازی های موجود در این موزه از کشورهای ایالات متحده آمریکا ، آلمان ، ژاپن و ترکیه جمع آوری شده اند و تعدادی نیز از بریتانیا ، ایتالیا ، روسیه ، فرانسه و آرژانتین به این موزه آورده شده اند . همچنین در این موزه اسباب بازی های دست ساز آناتولی نیز به چشم می خورند که بسیار دیدنی هستند .

موزه جالب اسباب بازی در آنتالیا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از وسایل بازی موجود در موزه اسباب بازی آنتالیا بیش از 150 سال قدمت دارند و قدیمی ترین اثر این موزه در سال 1800 میلادی ساخته شده است . محیط موزه اسباب بازی آن قدر گیرا است که همه سنین را به سوی خود می کشاند و به نوعی برای بزرگسالان نقش تونل زمان را دارد و آن ها را به دوران کودکیشان می برد .


  
  

به مانند استانبول در شهر تاریخی آنتالیا نیز چندین مسجد تاریخی وجود دارد که مسجد تکلی مهمت پاشا انتالیا یکی از ان هاست . این مسجد تاریخی در قرن هجدهم میلادی به سبک ترکی عثمانی ساخته شده و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد . مسجد مهمت پاشا در منطقه کالکاپیسی واقع شده و از زمان ساخت تا به حال چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته تا به شکل کنونی حفظ گردد . این مسجد در کنار برج ساعت واقع شده و با گنبد های زیبا و مناره بلندش خودنمایی می کند .

مسجد قدیمی تکلی مهمت پاشا در آنتالیا

این مسجد همانند مساجد استانبول بزرگ نیست اما باز هم به سبب قدمت ، سبک معماری و کاشی کاری های زیبایش از سرشناس ترین مساجد آنتالیا است و هر ساله گردشگران بسیاری از آن بازدید می کنند . این بنای مذهبی و تاریخی که توسط تکلی محمت پاشا ساخته شده می تواند در محیطی فوق العاده آرامش بخش و دنج گردشگران تور آنتالیا را با عقاید و تفکرات مردمان این دیار آشنا سازد . گنبد اصلی مسجد Tekeli Mehmet Pasha با سه گنبد دیگر احاطه شده که هر یک در سمت شرق ، غرب و جنوب قرار دارند و سه گنبد هم در بخش شمالی مسجد قرار دارد .

مسجد قدیمی تکلی مهمت پاشا در آنتالیا

 برای آراستگی مسجد که از دیدنی های آنتالیا محسوب می گردد از پنل های کاشی کاری شده مزین با ایات قرآنی در نمای شمالی مسجد و فضای داخلی استفاده شده است . در واقع از نکات قابل توجه و دیدنی این مسجد کاشی کاری های زیبایش است که در گوشه و کنار مسجد به چشم می خورد و گردشگران را محو تماشای خود می کند .


  
  

اکثر گردشگران تور استانبول می دانند که در این شهر تاریخی مساجد مختلفی وجود دارد که برخی به سبب داشتن چند قرن قدمت و برخی دیگر نیز به دلیل سبک معماری منحصر به فردشان شهرت یافته اند . مسجد جدید استانبول یکی از مساجد تاریخی این شهر است که برخلاف نامش بیش از 3 قرن قدمت دارد و در انتهای جنوبی پل گالاتا بر فراز شاخ طلایی قرار گرفته است . این مسجد که از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد با الهام از معروفترین مساجد استانوبل مانند مسجد سلطان احمد و مسجد سلیمانیه ساخته شده و در نیمه دوم قرن هفدهم بازگشایی شده است .

مسجد باشکوه جدید در استانبول

این مجتمع شامل مسجد ، بیمارستان ، مدرسه ابتدائی ، حمام های عمومی ، مقبره ، دو چشمه عمومی و یک سوپر مارکت می باشد . مسجد Yeni Cami به عنوان یکی از دیدنی های استانبول دارای 66 گنبد و نیمه گنبد در آرایش هرمی و همچنین دو مناره 52 متری می باشد . گنبد اصلی مسجد 36 متر ارتفاع و 17.5 متر قطر دارد و از طرفین توسط 4 نیمه گنبد تقویت می شود . حیاط مسجد جدید از یک طرف 39 متر است و قسمت داخلی اش توسط گذرگاه های ستون دار و مسقف به 24 گنبد کوچک احاطه شده است . یک روشویی مجلل در مرکز حیاط قرار دارد که تزئینی می باشد .

مسجد باشکوه جدید در استانبول

داخل مسجد جدید والده سلطان استانبول به شکل مربع با ضلع 41 متر ساخته شده و فضای مرکزی با چهار ستون بزرگ – که استحکامات اصلی گنبد هستند - مشخص می شود . دکوارسیون و نمای داخلی New Mosque با کاشی های ایزنیکی آبی ، سبز و سفید و محراب مسجد نیز با طاقدیس های طلاپوشی شده آراسته شده و منبر مسجد نیز سایبانی مخروطی شکل با ستون های ظریف مرمری دارد .


  
  
<      1   2   3   4      >