سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخت‏ترین گناهان آن بود که گنهکار آن را خوار بشمرد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143300
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
4:27 ص

استانبول به عنوان شهری توریستی از سواحل شنی زیبا و تفریحات متنوع بی نصیب نیست و در اطراف آن سواحل متعددی وجود دارد که برخی از آن ها به مانند ساحل ریوا استانبول از محبویبت بیشتری برخوردارند . ساحل ریوا حدود 40 کیلومتر با استانبول فاصله دارد و در ان پلازها و تفریحات مهیجی برای گردشگران فراهم شده است تا آنان با استفاده از امکانات ریوا بتوانند روزی مهیج و مفرح را تجربه کنند . از دلایل شهرت و محبوبیت ساحل ریوا استانبول می توان به سواحل و آب های تمیز ، امکانات مناسب و فضای آرامش بخش اشاره نمود .

ساحل زیبای ریوا در استانبول

ساحل ریوا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول دارای محیطی آرام همراه با زیبائی های طبیعی است که می تواند برای تفریح و استراحت هر گردشگری مناسب باشد . این ساحل که در گذشته جز مستعمرات یونان بوده امروزه به دلیل توجه مقامات و گنجاندن امکانات لازم به یک مقصد توریستی محبوب در استانبول تبدیل شده است . ساحل زیبای ریوا در نزدیکی فانوس دریایی اندولس واقع شده و فاصله اندکی تا دهکده گردشگری سیله دارد .

ساحل زیبای ریوا در استانبول

گردشگران با رفتن به این ساحل می توانند در میان سواحل شنی قدم بزنند ، با نشستن در کنار دریا به آوای گوش نواز آب گوش فرا دهند ، از محیط آرام آن لذت ببرند ، عکس هایی زیبا از طبیعت و بقایای قلعه ریوا بگیرند ، در قسمت هایی که امن هستند به شنا پرداخته و انواع ورزش های آبی را تجربه کنند . همچنین در این ساحل چندین رستوران کوچک وجود دارد که گردشگران می توانند ناهار را در ان جا میل نمایند .

منبع : safarafarin.com


  
  

کاخ فلوریا یا عمارت دریایی آتاتورک در استانبول بعد از پایان قدرت سلاطین عثمانی به منظور استفاده تفریحی اولین رئیس جمهور ترکیه ، آتاتورک ساخته شده و با طرحی T شکل در زمان غروب خورشید صحنه ای بسیار زیبا خلق می کند . عمارت فلوریا استانبول امروزه به عنوان موزه مورد بازدید قرار می گیرد و گردشگران با استفاده از مترو می توانند به آن دسترسی داشته باشند . توجه کنید که این عمارت زیبا و دیدنی در میان آب های دریای مرمره قرار گرفته و با اسکله ای چوبی به ساحل متصل می گردد .

عمارت دریایی آتاتورک در استانبول

کاخ فلوریا که از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد در ابتدای ساخت توسط آتاتورک برای اقامت تابستانی استفاده می شده اما بعد از مرگ او نیز این سنت ادامه یافته و به عنوان محلی برای زندگی و تفریح دیگر روسای جمهور ترکیه در فصل تابستان کاربرد داشت . آتاتورک ، آخرین بار ، 6 ماه پیش از مرگ خود در این کاخ اقامت داشت . توجه داشته باشید که دسترسی به این موزه از طریق مترو امکان پذیر است چرا که ایستگاه مترو فلوریا بر روی خط هالکالی تنها 500 متر از این کاخ فاصله دارد .

عمارت دریایی آتاتورک در استانبول

طراحی داخلی کاخ Florya استانبول از نقاط قوت آن است چرا که در این عمارت نمونه زیبائی از طراحی قرن بیستم به چشم می خورد که می تواند برای بازدیدکنندگان جالب باشد . این عمارت که بر روی شمع های فولادی بنا شده با یک اسکله چوبی 70 متری به ساحل شنی متصل شده و زیر بنای کاخ به همراه اسکله 602 متر مربع می باشد . یک طبقه از این عمارت به یک سالن پذیرایی ، اتاق مطالعه ، اتاق خواب و حمام اختصاص داده شده است


  
  

در کنار مساجد قدیمی دوره عثمانی و مراکز خرید متعدد وجود مراکز تفریحی و سرگرمی در شهر توریستی استانبول الزامی است . مجموعه تفریحی ژوارسیک لند یکی از این مراکز سرگرمی است که به عنوان یک تم پارک در منطقه بایرام پاشا قرار گرفته و می تواند اطلاعات جامع و کاملی در مورد دایناسورها در اختیار علاقه مندان قرار دهد . اگر به همراه فرزندان خود در تور استانبول شرکت نموده اید بازدید از این مجموعه می تواند برای شما و فرزندان دلبندتان گزینه ای مناسب باشد .

مجموعه تفریحی ژوراسیک لند در استانبول

ژوراسیک لند استانبول با اختصاص فضایی به وسعت 10 هزار متر مربع به خود 70 نوع دایناسور شبیه سازی شده را به نمایش گذاشته و استخوان ها و تخم های این جانوران غول پیکر را در معرض دید عموم قرار داده است همچنین در این پارک موزه داستان و اطلاعات دایناسورها به نحوی قابل توجه در اختیار بازدید کنندگان و گردشگران تور استانبول قرار می گیرد . مجموعه ژوراسیک لند که از تفریحات استانبول می باشد در مرکز خرید فروم که از بزرگترین مراکز خرید استانبول و حتی اروپا محسوب می گردد واقع شده و گردشگران به راحتی می توانند به آن دسترسی داشته باشند .

مجموعه تفریحی ژوراسیک لند در استانبول

Jurassic Land استانبول دارای بزرگترین سینمای 6 بعدی در ترکیه است و آزمایشگاهی به منظور یادگیری و سرگرمی و فروشگاهی برای فروش محصولات خاص در این مجموعه تعبیه شده است . همچنین یک سالن نمایش انیمیشنی ، محوطه کاوش ، بزرگ ترین سرزمین بازی لیزر ترکیه ، محلی برای برگزاری جشن تولد و یک کافه از دیگر بخش های دنیای دایناسور استانبول می باشد .


  
  

مسجد دیدنی پوترا در مالزی در کنار مقر ریاست جمهوری مالزی در پوتراجایا واقع شده و برای ساحت آن حدود 80 میلیون دلار هزینه شده است . مسجد پوترا که از جاذبه های گردشگری مالزی به شمار می آید در سال 1999 تاسیس شده و با وسعتی 1.3 هکتاری در کنار دریاچه پوتراجایا واقع شده است . معماری مسجد پوترا ترکیبی از معماری عربی ، معماری ایرانی مربوط به دوره صفویه و معماری ترکی است و برای تزئین نمای داخلی این مکان مقدس از معماری اصیل ایرانی الهام گرفته شده است .

مسجد دیدنی پوترا در مالزی

 برای زیبائی و جذابیت محراب مسجد از خطوط و نقوش اسلامی استفاده شده و گنبد صورتی و اصلی مسجد پوترا توسط چند گنبد کوچکتر که به صورت پلکانی قرار گرفته اند احاطه شده است . مناره این مسجد دارای 5 ردیف نمایانگر پنج رکن اصلی اسلام است و با 116 متر ارتفاع از بلندترین مناره های موجود در منطقه است . مناره مسجد با الهام از مناره مسجد شیخ عمر در بغداد ساخته شده و دیوارهای شبستان زیرین مسجد با الهام از مسجد سلطان حسن در کازابلانکا مراکش طراحی و اجرا شده است . توجه داشته باشید که برای بازدید از این مسجد هزینه ای دریافت نمی گردد و بانوان نباید لباس تنگ بپوشند و در صورت تنگ بودن لباسشان باید حتما چادرهای مخصوص مسجد را به تن کنند .

مسجد دیدنی پوترا در مالزی

منبع : safarafarin.com


  
  
موزه ملی تفلیس در خیابان معروف روستاولی واقع شده و با آثاری ارزشمند و نفیس از ادوار گذشته یکی از برترین جاذبه های گردشگری گرجستان برای گردشگران می باشد . موزه ملی در تفلیس بیش از 3 هزار اثر را در خود جای داده و از ادغام چندین موزه و گالری در سال 2004 میلادی افتتاح شده است . این موزه هر روز هفته به جز دوشنبه ها باز است و ساعت کاری آن از 10 صبح شروع می شود و تا 6 بعد از ظهر ادامه دارد .

موزه ملی تفلیس
تابلوهای نقاشی دوره قاجار ، قرآن های قدیمی ، تابلوهای نقاشی روی شیشه ، ظروف فلزی با سبک های مختلف ، آثار چوبی ، فرش ها و پارچه های دست باف ، قطعه کاشی های منقوش به طرح های اسلامی ، شمشیر ، سپر کلاه خود و ظروف شیشه ای و سنگی ساخت ایران و همچنین مجموعه های نفیسی از آثار هنر قرون وسطی مسیحی ، مجموعه طلا و نقره و جواهرات با ارزش مربوط به سرزمین باستانی کولخیس و همچنین آثار مختلف و گرانبهایی از هنرمندان اروپای شرقی و غربی ، روسیه و گرجستان از جمله آثار هستند که در این موزه یافت می شوند .

موزه ملی تفلیس

  
  
<      1   2   3   4      >