سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و روایت شده است که حضرتش روزى میان یاران خود نشسته بود . زنى زیبا بر آنان بگذشت و حاضران دیده بدو دوختند . پس فرمود : ] همانا دیدگان این نرینگان به شهوت نگران است و این نگریستن موجب هیجان . پس هر یک از شما به زنى نگرد که او را خوش آید با زن خویشش نزدیکى باید ، که او نیز زنى چون زن وى نماید . [ مردى از خوارج گفت خدا این کافر را بکشد چه نیک فقه داند . مردم براى کشتن او برخاستند ، امام فرمود : ] آرام باشید ، دشنام را دشنامى باید و یا بخشودن گناه شاید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143313
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
7:56 ص
موزه ملی تفلیس در خیابان معروف روستاولی واقع شده و با آثاری ارزشمند و نفیس از ادوار گذشته یکی از برترین جاذبه های گردشگری گرجستان برای گردشگران می باشد . موزه ملی در تفلیس بیش از 3 هزار اثر را در خود جای داده و از ادغام چندین موزه و گالری در سال 2004 میلادی افتتاح شده است . این موزه هر روز هفته به جز دوشنبه ها باز است و ساعت کاری آن از 10 صبح شروع می شود و تا 6 بعد از ظهر ادامه دارد .

موزه ملی تفلیس
تابلوهای نقاشی دوره قاجار ، قرآن های قدیمی ، تابلوهای نقاشی روی شیشه ، ظروف فلزی با سبک های مختلف ، آثار چوبی ، فرش ها و پارچه های دست باف ، قطعه کاشی های منقوش به طرح های اسلامی ، شمشیر ، سپر کلاه خود و ظروف شیشه ای و سنگی ساخت ایران و همچنین مجموعه های نفیسی از آثار هنر قرون وسطی مسیحی ، مجموعه طلا و نقره و جواهرات با ارزش مربوط به سرزمین باستانی کولخیس و همچنین آثار مختلف و گرانبهایی از هنرمندان اروپای شرقی و غربی ، روسیه و گرجستان از جمله آثار هستند که در این موزه یافت می شوند .

موزه ملی تفلیس