سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم از خدایى بترسید که اگر گفتید مى‏شنود و اگر در دل نهفتید مى‏داند . و بر مرگى پیشى گیرید که اگر از آن گریختید به شما مى‏رسد ، و اگر ایستادید شما را مى‏گیرد ، و اگر فراموشش کردید شما را به یاد مى‏آرد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143311
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
7:21 ص

مسجد دیدنی پوترا در مالزی در کنار مقر ریاست جمهوری مالزی در پوتراجایا واقع شده و برای ساحت آن حدود 80 میلیون دلار هزینه شده است . مسجد پوترا که از جاذبه های گردشگری مالزی به شمار می آید در سال 1999 تاسیس شده و با وسعتی 1.3 هکتاری در کنار دریاچه پوتراجایا واقع شده است . معماری مسجد پوترا ترکیبی از معماری عربی ، معماری ایرانی مربوط به دوره صفویه و معماری ترکی است و برای تزئین نمای داخلی این مکان مقدس از معماری اصیل ایرانی الهام گرفته شده است .

مسجد دیدنی پوترا در مالزی

 برای زیبائی و جذابیت محراب مسجد از خطوط و نقوش اسلامی استفاده شده و گنبد صورتی و اصلی مسجد پوترا توسط چند گنبد کوچکتر که به صورت پلکانی قرار گرفته اند احاطه شده است . مناره این مسجد دارای 5 ردیف نمایانگر پنج رکن اصلی اسلام است و با 116 متر ارتفاع از بلندترین مناره های موجود در منطقه است . مناره مسجد با الهام از مناره مسجد شیخ عمر در بغداد ساخته شده و دیوارهای شبستان زیرین مسجد با الهام از مسجد سلطان حسن در کازابلانکا مراکش طراحی و اجرا شده است . توجه داشته باشید که برای بازدید از این مسجد هزینه ای دریافت نمی گردد و بانوان نباید لباس تنگ بپوشند و در صورت تنگ بودن لباسشان باید حتما چادرهای مخصوص مسجد را به تن کنند .

مسجد دیدنی پوترا در مالزی

منبع : safarafarin.com