سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند چون از صفّین به کوفه بازگشت به شبامیان گذشت و آواز گریه زنان را بر کشتگان صفین شنود . حرب پسر شرحبیل شبامى که از مهتران مردم خود بود به سوى حضرتش آمد . امام فرمود : ] چنانکه مى‏شنوم زنان شما بر شما دست یافته‏اند چرا آنان را از افغان باز نمى‏دارید ؟ [ حرب پیاده به راه افتاد و امام سواره بود ، او را فرمود : ] بازگرد که پیاده رفتن چون تویى با چون من موجب فریفته شدن والى است و خوارى مؤمن . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :39
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143329
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
11:55 ص

پولا آرنا که از دیدنی های کرواسی است یادگاری از زمان روم باستان بوده و تا کنون به خوبی حفظ و نگهداری شده است . این آمفی تئاتر در طول تاریخ شاهد برگزاری مراسم های مختلف بوده و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کرواسی مورد بازدید قرار می گیرد . پولا آرنا در سر جنوبی شبه جزیره ایستریا قرار گرفته و عکس آن چندین دوره بر پشت اسکناس های کرواسی به چاپ رسیده است .

پولا آرنا از دیدنی های کرواسی

عرصه پولای کرواسی در طول قرن یکم میلادی ساخته شده که برای تکمیل فضای درونی آن از شن و ماسه استفاده شده است این بنا دارای چهار برج و 15 دروازه می باشد و دیوارهای 32.45 متری آن به طور کامل حفظ شده است آمفی تئاتر پولا به شکل بیضی بنا شده که محور بزرگ آن 132.45 و محور کوچک ان 105.10 متر اندازه گیری شده است همچنین زمین بازی آن دارای ابعاد 67.95 متر در 41.65 متر می باشد .

پولا آرنا از دیدنی های کرواسی

دیواره بیرونی این عرصه در 3 طبقه ساخته شده که در دو طبقه اول 72 قوس وجود دارد در حالی که در طبقه بالا 64 دهانه مستطیل شکل تعبیه شده است . پولا آرنا در قسمت شمال غربی کرواسی واقع شده و با ظرفیت 26 هزار تماشاگر از بزرگترین امفی تئاترهای رومی به شمار می آید .