سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون سختى به نهایت رسد ، گشایش در رسد ، و چون حلقه‏هاى بلا سخت به هم آید ، آسایش در آید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :26
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143316
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
8:32 ص

جزیره کورچولا کرواسی یکی از جزایر موجود در میان آب های دریای آدریاتیک است که با وسعتی نزدیک به 280 کیلومتر مربع جاذبه ها و زیبائی های فوق العاده ای را خود جای داده و از نظر مساحت ششمین جزیره بزرگ کرواسی لقب گرفته است . جزیره کورچولا که از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کرواسی است با تنگه ای باریک که در کم عرض ترین قسمت 900 متر و در عریض ترین بخش 3 هزار متر می باشد از سرزمین اصلی جدا شده است . جزیره کورچولا که دومین جزیره پر جمعیت در میان جزایر دریای آدریاتیک است بر طبق سرشماری سال 2011 بالغ بر 15 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 95 درصد از این تعداد از نژاد کروات هستند .

کورچولا از جزایر زیبای کرواسی

این جزیره که از جاذبه های گردشگری کرواسی به شمار می آید 279 کیلومتر مربع وسعت دارد و طول آن 46.8 متر و متوسط عرض این جزیره نیز 7.8 متر می باشد . تردد بین جزیره و سرزمین اصلی توسط کشتی صورت می گیرد و نزدیک ترین فرودگاه به این جزیره فرودگاه دوبرونیک می باشد .

کورچولا از جزایر زیبای کرواسی

جزیره کورچولا در کرواسی چیزهای زیادی برای یادگیری و دیدن دارد که از جمله آن ها می توان به تاریخ و هنر جزیره ، فرهنگ آن ، صنایع دستی سنتی ، مهارت های سنگ تراشی ، کشتی سازی ، موسیقی ، زیبائی های طبیعی و سواحل آرام اشاره نمود . بزرگترین و زیباترین ساختمان کورچولا کلیسای جامع سنت مارکو است که در قرن 15 میلادی به سبک گوتیک-رنسانس ساخته شده است .