سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه دو مسلمان یکدیگر را ببینند و یکی از آنان به دیگری سلام کند و با او دست دهد، محبوب ترین آنان نزد خداوند، خوش روترین آنان نسبت به دیگری است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :34
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143324
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
10:52 ص

 

مسجد تاریخی لالا مصطفی پاشا قبرس شمالی در شهر فاماگوستا واقع شده و در زمانی که کاربری کلیسا داشت با نقاشی ها و تصاویر مختلفی تزئین شده بود اما در سالی که عثمانی ها شهر فاماگوستا را تصرف نمودند همانند دیگر کلیساها این مکان مقدس نیز به مسجد تبدیل شد و نقاشی های ان از بین رفت و مناره ها نیز به مسجد اضافه شد .استارت ساخت مسجد لالا مصطفی پاشا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری قبرس در سال 1298 میلادی توسط لوزئیان ها زده شد و بعد از سال ها تلاش و کار بی وقفه در سال 1400 کار احداث آن به اتمام رسید .
مسجد تاریخی لالا مصطفی پاشا قبرس شمالی
نمای غربی کلیسای جامع که به کلیسای جامع ریمز فرانسه شباهت دارد جذاب ترین بخش این کلیسا می باشد . سه قوس نمای جلویی این بنا که تا به امروز هم به خوبی حفظ شده از اوایل قرن 16 بجای مانده است در بالای قوس میانی آرم جیووانی رنیر که در سال 1551 میلادی کاپیتان و فرمانده قبرس بوده به چشم می خورد و چهار ستون گرانیت واقع در آن از بقایای سالامیس می باشد .

مسجد تاریخی لالا مصطفی پاشا قبرس شمالی

منبع : safarafarin.com