سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همانا خدا بر عهده شما واجبهایى نهاده ، آن را ضایع مکنید و حدودى برایتان نهاده از آن مگذرید و از چیزهایى تان بازداشته حرمت آن را مشکنید و چیزهایى را براى شما نگفته و آن را از روى فراموشى وانگذارده ، پس خود را در باره آن به رنج میفکنید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143315
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
8:18 ص
خانه دیدنی و جالب شیخ سعید دبی در اواخر قرن نوزدهم به زیبایی و به سبک خانه های کویری و بیابانی ایران ساخته شده و بادگیرها ، نورگیرهای چوبی ، در و پنجره های حکاکی شده به آن جذابیت بخشیده اند . این خانه تا اوایل نیمه دوم قرن بیستم مقر حکومتی حاکم دبی (شیخ سعید آل مکتوم) بوده ولی بعد از عملیات بازسازی و مرمتی که شهرداری دبی در سال 1986 بر روی این خانه انجام دارد تغییر کاربری داده و به موزه تبدیل شد و اکنون در مساحت 3500 متر مربعی آن موزه ملی ، اسکناس و عکس‌های تاریخی از شهر دبی و همچنین موزه عکس هایی از خانواده حکمرانان شهر دبی به نمایش گذاشته شده است .

خانه دیدنی و جالب شیخ سعید دبی
خانه شیخ سعید دبی متشکل از یک حیاط بزرگ است که دور تا دور آن 5 بخش مختلف هر کدام برای یک خانواده در نظر گرفته شده است قابل توجه است که هر بخش شامل یک ایوان ، مهمانخانه و تعدادی اتاق می باشد که درب تمامی اتاق ها به سوی حیاط باز می شود . دو بال خانه به گالری عکس های شهر دبی تبدیل شده که در یکی از آنها عکس هایی از قرن بیستم دبی و در دیگری عکس هایی که در سال های 1940 تا 1950 گرفته شده به نمایش درآمده است . عکس های قدیم دبی و حاکمان آن ، اسناد تاریخی ، پول های رایج در زمان های نه‌ چندان دور و مجموعه های تمبر از دیگر دیدنی های این موزه می باشند .

خانه دیدنی و جالب شیخ سعید دبی