سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شاهان حاکم بر مردم اند و دانشمندان حاکم بر شاهان [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143320
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
9:32 ص

همانگونه که اکثر گردشگران تور استانبول می دانند این شهر دارای مراکز خرید بزرگ و کوچکی است که هر کدام از ان ها مجموعه ای از برندها را به فروش می رسانند . مرکز تجاری کاپیتول استانبول نیز به عنوان مرکز خریدی در بخش اسیایی این شهر در 6 طبقه ساخته شده و علاوه بر ارائه برندهای معتبر ترکی و جهانی دارای امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی نیز می باشد . مرکز خرید کاپیتول در سال 1993 تاسیس شده و به عنوان اولین مرکز خرید بزرگ و مدرن در بخش آسیایی استانبول از محبوبیت ویژه ای در میان شهروندان استانبولی و گردشگران برخوردار می باشد . Capitol Shopping Center به عنوان یکی از مراکز خرید استانبول در تمامی روزهای هفته باز بوده و هر روز از 10 صبح تا 10 شب پذیرای مراجعه کنندگان می باشد .

مرکز تجاری کاپیتول در استانبول

در 157 فروشگاه مرکز خرید کاپیتول استانبول انواع پوشاک ، کیف و کفش ، زیور آلات و ساعت ، لوازم آرایشی و بهداشتی و … به چشم می خورد که گردشگران تور استانبول با مراجعه به آن می توانند اقلام مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی خریداری نمایند . این مرکز خرید که در منطقه آسیایی اسکودار و در محله آلتونی زاده واقع شده برای رفاه گردشگرانی که با خودرو کرایه ای به این مکان مراجعه می کنند پارکینگی با گنجایش 1400 خودرو در نظر گرفته شده است . همچنین چندین کافه و رستوران در این مجتمع تجاری وجود دارد که بازدیدکنندگان در زمان گرسنگی و خستگی می توانند از آن ها استفاده نمایند .

مرکز تجاری کاپیتول در استانبول

از امکانات تفریحی موجود در این مرکز می توان به سالن بولینگ و مرکز سرگرمی برای بچه ها و بزرگسالان اشاره نمود سینمای این مرکز با 14 سالن مختلف با ظرفیت 1705 صندلی یکی از بزرگ ترین و مدرن ترین سالن های سینما در استانبول محسوب می گردد .


  
  

مسجد بانیا باشی بلغارستان که با نام مسجد جامع صوفیه نیز شناخته می شود در نیمه دوم قرن شانزدهم احداث شده تا مکانی مقدس برای عبادت مسلمانان باشد . این مسجد که هنوز فعال است به دست معمار برجسته عثمانی سنان ساخته شده و در سال 1576 تاسیس شده است . این مسجد تاریخی نمونه ای از معماری عثمانی است که در مرکز شهر صوفیه واقع شده و به ایستگاه مترو سردیکا نزدیک می باشد . بازدید از مسجد جامع بانیا باشی به عنوان یکی از دیدنی های صوفیه رایگان بوده و گردشگران تور بلغارستان با داشتن پوشش مناسب می توانند وارد آن شده و از قسمت های مختلف آن دیدن کنند .

بانیا باشی یا مسجد جامع صوفیه

از گیراترین قسمت های این مسجد کاشی ها و خوشنویسی های زیبای به کار رفته در تزئینات داخلی آن است و از ان جایی که استفاده از تصویر چهره های انسانی در هنر اسلامی ممنوع است یک کاشی بزرگ با تصویری از کعبه در مسجد Banya Bashi تعبیه شده است . آنچه که در نمای بیرونی مسجد قابل توجه است ، سقف گنبدی شکل آن است که بعد از سقوط کمونیسم به طرح اصلی خود بازگردانده شده است . این گنبد که با خوشنویسی های نفیس تزئین شده دارای 15 متر قطر می باشد و ساختمان مسجد تنها نمونه باقی مانده از یک سقف گنبدی شکل بر پایه مکعب در بلغارستان است .

بانیا باشی یا مسجد جامع صوفیه

این مسجد در زمان شوروی کمونیستی به طور کل تعطیل شد اما پس از استقلال بلغارستان و سقوط شوروی ، بار دیگر صدای اذان از مناره های خوش ترکیب و ساخت آن بلند شد .


  

پارک ملی مرکزی بالکان بلغارستان با وسعتی بیش از 700 کیلومتر مربع یکی از وسیع ترین مناطق حفاظت شده در این کشور است که به سبب داشتن چشم اندازهای خیره کننده و گونه های مختلف گیاهی و جانوری مورد توجه واقع شده است . این پارک در قلب بلغارستان و در قسمت های مرکزی و بالاتر کوه های بالکان قرار گرفته و در 31 اکتبر 1991 میلادی به منظور حفاظت از اکوسیستم های طبیعی ، گونه های گیاهی و جانوری و همچنین زیستگاه این گونه ها به عنوان پارک ملی معرفی شده است . این پارک که 5 ایالت از 28 استان بلغارستان را پوشش می دهد دارای 85 کیلومتر طول در امتداد غرب به شرق و عرض متوسط 10 کیلومتر می باشد .

پارک ملی مرکزی بالکان در قلب بلغارستان

در پارک ملی مرکزی بالکان به عنوان یکی از دیدنی های بلغارستان 56 درصد از مساحت کل به جنگل هایی با گونه های مختلف گیاهی اختصاص یافته است . در این منطقه محافظت شده 166 گونه شناخته شده از گیاهان دارویی وجود دارد همچنین 229 گونه از خزه ها ، 256 گونه از قارچ ها و 208 گونه از جلبک ها در این منطقه به چشم می خورند . محدوده پارک شامل مراتع بزرگ کوهستانی ، سنگ های عمودی سنگی ، پرتگاه ها ، دره های عمیق ، آبشارها و قله های متعدد (که حدود 20 قله در ارتفاع 2 هزار متر و بیشتر قرار دارند) می باشد . پارک ملی مرکزی بالکان یک نقطه مورد علاقه برای گردشگران تور بلغارستان ، طبیعت دوستان و محققان است .

پارک ملی مرکزی بالکان در قلب بلغارستان

پارک ملی مرکزی بالکان که یکی از بزرگترین و با ارزش ترین مناطق حفاظت شده در اروپا است گونه های مختلف جانوری را در خود جای داده که از جمله این گونه ها می توان به 59 گونه از پستانداران ، 224 گونه از پرندگان ، 14 گونه از خزندگان ، 8 گونه از دوزیستان ، 6 گونه از ماهی ها و همچنین 2387 گونه از بی مهرگان اشاره نمود .


  

در بلغارستان 3 پارک ملی وسیع وجود دارد که پارک ملی پیرین بلغارستان یکی از آن هاست . این پارک زیبا در استان بلاگووگراد در قسمت جنوب غربی بلغارستان واقع شده و با زیبائی ها و چشم اندازهای نفسگیر چشم هر بیننده ای را خیره می سازد . پیرین در 18 نوامبر سال 1962 به عنوان پارک ملی و منطقه ای حفاظت شده به منظور نگهداری از اکوسیستم های طبیعی و مناظر طبیعی با جوامع گیاهی و حیوانی و زیستگاه آن ها معرفی گردید . از مناظر جذاب این پارک که خود از دیدنی های بلغارستان محسوب می گردد می توان از دریاچه های یخی ، غارها و آبشارها نام برد . پیرین را می توان یکی از زیباترین کوه های بلغارستان دانست .

پیرین ، پارکی ملی در بلغارستان

بیش از 57 درصد از مساحت Pirin National Park را جنگل ها تشکیل می دهند که از این وسعت حدود 95 درصد شامل جنگل های مخروطی می باشند . متوسط سن جنگل ها 85 سال است و قدیمی ترین درخت بلغارستان با سن تقریبی 1300 سال ، کاج بیکوشف ، در این پارک واقع شده است . حیوانات پارک ملی پیرین متفاوت هستند از جمله این حیوانات می توان به 45 گونه از پستانداران ، 159 گونه از پرندگان ، 11 گونه از خزندگان ، 8 گونه از دوزیستان و 6 گونه از ماهی ها اشاره نمود .

پیرین ، پارکی ملی در بلغارستان

عمده شهرت پیرین برای 118 دریاچه یخبندان آن است که بزرگترین و عمیق ترین این دریاچه ها با نام Popovo شناخته می شود . همچنین در محدوده این پارک چندین یخچال کوچک مانند Snezhnika و Banski Suhodol وجود دارد که از جنوبی ترین یخچال های اروپا به شمار می آیند .


  

در آنکارا نیز به مانند دیگر شهرهای توریستی چندین مرکز خرید مدرن وجود دارد که این مراکز می توانند نیازهای گردشگران و مردم بومی را برآورده سازند . یکی از مکان هایی که گردشگران تور آنکارا در ان می توانند خریدی دلچسب داشته باشند مرکز خرید کیزیلای آنکارا است که با 20 هزار متر مربع وسعت دارای فروشگاه هایی مملو از کالاهای با کیفیت می باشد . این مرکز خرید در منطقه مدرن کیزیلای در قلب آنکارا واقع شده و بهترین و به روز ترین برندهای معتبر جهان را به فروش می رساند . در K?z?lay AVM بیش از 110 فروشگاه به چشم می خورد که مراجعه کنندگان با گشتن در میان آن ها و مقایسه قیمت ها و کیفیت کالاها می توانند بهترین انتخاب را داشته باشند . این مرکز در تمامی روزهای هفته باز بوده و از 10 صبح تا 10 شب پذیرای مراجعه کنندگان می باشد .

کیزیلای از مراکز خرید آنکارا

در مجتمع تجاری کیزیلای به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آنکارا چندین رستوران ، فست فود و کافی شاپ وجود دارد که بازدیدکنندگان در زمان خستگی می توانند به ان ها مراجعه نمایند . در ضمن در این مجتمع برای بچه ها و نوجوانان وسایل سرگرمی مهیا شده و وجود پارکینگی با گنجایش 300 خودرو به همراه فروشگاه های متنوع و امکانات مناسب ، موجب شده تا مرکز خرید کیزیلای در رده شلوغ ترین مراکز خرید آنکارا قرار گیرد . در واقع منطقه کیزیلای در آنکارا یکی از مناطق مدرن این شهر بوده و گردشگران می توانند نمایندگی انواع برندهای لباس را در این منطقه یافته و مطابق با جدیدترین مدهای دنیا و یا ترکیه خرید کنند .

کیزیلای از مراکز خرید آنکارا

منبع : safarafarin.com


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >