سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش، رفق و مدارا و آفت آن درشت خویی است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :3
کل بازدید :143284
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/29
10:27 ع

در بلغارستان 3 پارک ملی وسیع وجود دارد که پارک ملی پیرین بلغارستان یکی از آن هاست . این پارک زیبا در استان بلاگووگراد در قسمت جنوب غربی بلغارستان واقع شده و با زیبائی ها و چشم اندازهای نفسگیر چشم هر بیننده ای را خیره می سازد . پیرین در 18 نوامبر سال 1962 به عنوان پارک ملی و منطقه ای حفاظت شده به منظور نگهداری از اکوسیستم های طبیعی و مناظر طبیعی با جوامع گیاهی و حیوانی و زیستگاه آن ها معرفی گردید . از مناظر جذاب این پارک که خود از دیدنی های بلغارستان محسوب می گردد می توان از دریاچه های یخی ، غارها و آبشارها نام برد . پیرین را می توان یکی از زیباترین کوه های بلغارستان دانست .

پیرین ، پارکی ملی در بلغارستان

بیش از 57 درصد از مساحت Pirin National Park را جنگل ها تشکیل می دهند که از این وسعت حدود 95 درصد شامل جنگل های مخروطی می باشند . متوسط سن جنگل ها 85 سال است و قدیمی ترین درخت بلغارستان با سن تقریبی 1300 سال ، کاج بیکوشف ، در این پارک واقع شده است . حیوانات پارک ملی پیرین متفاوت هستند از جمله این حیوانات می توان به 45 گونه از پستانداران ، 159 گونه از پرندگان ، 11 گونه از خزندگان ، 8 گونه از دوزیستان و 6 گونه از ماهی ها اشاره نمود .

پیرین ، پارکی ملی در بلغارستان

عمده شهرت پیرین برای 118 دریاچه یخبندان آن است که بزرگترین و عمیق ترین این دریاچه ها با نام Popovo شناخته می شود . همچنین در محدوده این پارک چندین یخچال کوچک مانند Snezhnika و Banski Suhodol وجود دارد که از جنوبی ترین یخچال های اروپا به شمار می آیند .