سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که دانشی را زنده کرد، نمی میرد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143315
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
8:18 ص

کلیسای شهر وارنا که با نام کلیسای جامع وارنا نیز شناخته می شود یادگاری از نیمه دوم قرن نوزدهم بوده و به عنوان نماد این شهر توریستی شهرت یافته است . این کلیسا که از جاذبه های گردشگری بلغارستان به شمار می اید بزرگترین و معروف ترین کلیسای جامع ارتدوکس بلغاری در بندر دریای سیاه در شهر وارنا است و بعد از کلیسای جامع الکساندر نوسکی صوفیه دومین در کشور بلغارستان می باشد . برج ناقوس ، نقاشی ها و رنگ آمیزی های داخل ، نقاشی های دیواری مجلل ، سریر سقف و شیشه های منقوش که یادآور و بازگو کننده داستان های کتاب مقدس انجیل هستند از جمله زیبائی ها و جذابیت های این کلیسا می باشند . 

کلیسای شهر وارنا

بعد از تعیین مکان مناسب برای احداث بنا در قرن نوزدهم و همچنین جمع آوری پول که غالبا هدایا و کمک های مالی داوطلبانه بودند الوار و مصالح ساختمانی لازم گردآوری شد تا این کلیسا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری وارنا بنا گردد . در درجه اول برای ساخت و ساز این کلیسا مواد و مصالحی به کار گرفته شد که از مجاورت وارنا جمع آوری شده بودند . سنگ از دیوارهای مستحکم تخریب شده شهر آورده شد ، مواد برای نمای این کلیسا از روستاهای همجوار لیوبن کاراولو و کومانوفو تهیه شد ، ستون داخلی از سنگ های محلی ساخته شدند و صفحات مسی برای سقف و همچنین دنده بالا بردن برای بلند کردن بلوک های سنگ از انگلستان فرهم شد .

کلیسای شهر وارنا

از جذاب ترین قسمت های کلیسای جامع شهر وارنا می توان به برج ناقوس آن اشاره نمود که در ارتفاع 38 متری قرار گرفته و طی دوره ای دو ساله بین سال های 1941 تا 1943 توسط معمار استفان پاپوا بنا شده است . توجه داشته باشید که گردشگران تور بلغارستان برای بالا رفتن از برج ناقوس کلیسا به منظور تماشای مناظر زیبای اطراف می بایست از 133 پله مارپیچی عبور کنند .


  

اولیویوم اوت لت سنتر استانبول در منطقه زیتون بورنو واقع شده و از زمان تاسیس در سال 2000 تا کنون به گزینه ای ایده آل برای خرید تبدیل شده است . این مرکز خرید در 4 طبقه ساخته شده و با بیش از 130 فروشگاه انواع برندهای ملی ترکیه ای و بین المللی را به فروش می رساند . اولیویوم اوت لت سنتر فضایی به وسعت 45 هزار متر مربع را به خود اختصاص داده و در طبقات مختلفش برندهای معروفی چون پیر کاردین ، لویس ، نایک ، آدیداس ، پوما ، ال سی وایکیکی ، پنتیوم ، بلو جینز و مانگو را عرضه می کند .این مجتمع تجاری هر روزه از 10 صبح تا 10 باز می باشد و علاقه مندان می توانند در این بازه زمانی به این مجتمع تجاری سر بزنند .

اولیویوم اوت لت سنتر استانبول

این مرکز به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول دارای 6 سینما ، یک سالن تئاتر ، سوپر مارکت ، 15 خط بولینگ ، زمین بازی کودکان و رستوران های مختلف می باشد . همچنین در اولیویوم سنتر برای رفاه مراجعه کنندگانی که از خودرو شخصی و یا کرایه ای استفاده کرده اند پارکینگی دو طبقه با ظرفیت 1000 خودرو در نظر گرقته شده است . فراموش نکنید که می توانید روزهای سه شنبه از حراج این مرکز خرید اجناسی با قیمت مناسب تهیه کنید .

اولیویوم اوت لت سنتر استانبول

این مجتمع در منطقه کارگر نشین زیتون بورنو ، در قسمت اروپایی استانبول واقع شده و براساس آمار ارائه شده در روزهای میانی هفته به طور متوسط 25 هزار نفر مراجعه کننده دارد در حالی که این رقم در تعطیلات آخر هفته به 40 هزار نفر افزایش می یابد .


  
  

شهر پلودیو بلغارستان یا شهر هفت تپه داذای دو بخش قدیمی و جدید است که بخش قدیمی آن از نظر معماری در بلغارستان زبانزد می باشد . این شهر با وسعتی بیش از 101 هزار کیلومتر مربع کمتر از 0.1 درصد از مساحت کل بلغارستان را به خود احتصاص داده و با وجود 3769 نفر در هر کیلومتر مربع از پرجمعیت ترین شهرهای این کشور می باشد . شهر پلودیو که از قدیمی ترین شهرهای اروپا محسوب می گردد در یک منطقه حاصلخیر در جنوب مرکزی بلغارستان واقع شده و بر روی هفت تپه سینیت که برخی از آن ها 250 متر ارتفاع دارند گسترده شده است . با قدمتی هزاران ساله قبل از آنکه به شهر اصلی امپراتوری روم تبدیل گردد محل سکونت تراکیان بود . پلودیو بعدها به دست امپراتوری های روم و عثمانی افتاد و در نهایت به بلغارستان ملحق شد .

در مورد شهر پلودیو بلغارستان بیشتر بدانیم

شهر پلودیو بلغارستان دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب با تاثیرات مرطوب قاره ای است و در تابستان ها هوایی گرم ، نسبتا خشک و آفتابی دارد به طوری که در ماه های جولای و آگوست بیشینه دما به 33 درجه سانتیگراد نیز می رسد . در این شهر پاییز از اواخر سپتامبر آغاز می گردد و زمستان ها معمولا هوا سرد و برفی است . به طور متوسط در این شهر 15 روز دارای پوشش برف است و عمق متوسط پوشش برف 2 تا 4 سانتی متر است و حداکثر به طور معمول 6 تا 13 سانتی متر می باشد . در این شهر زیبا بهار در ماه مارس فرا می رسد در این فصل روزها معتدل بوده و در اواسط بهار هوا نسبتا گرم می شود . متوسط رطوبت نسبی در این شهر 73 درصد است و بالاترین رطوبت مربوط به ماه دسامبر با 86 درصد و کمترین رطوبت مربوط به ماه آگوست با 62 درصد می باشد .

در مورد شهر پلودیو بلغارستان بیشتر بدانیم

بر طبق یافته های محققان قدمت شهر پلودیو بلغارستان به 8 هزار سال پیش یا 6 هزار سال قبل از میلاد می رسد که وجود دژها وبرج های نظامی و حفاظتی ، سنگفرش های باشکوه و مستحکم ، سیستم مهندسی بی نظیر در ساخت بناها ، ابنیه تاریخی متعدد و ساختمان هایی با معماری فوق العاده ، پلودیو را به عنوان یکی از زیباترین مراکز توریستی در بلغارستان مطرح ساخته است .


  

باغ وحش یا دنیای حیوانات صوفیه در سال 1888 میلادی فقط با تعداد محدودی حیوان فعالیت خود را آغاز نمود اما روز به روز بر تعداد حیوانات و گونه ها افزوده گردید تا اینکه امروزه دارای 1899 حیوان از 281 گونه مختلف می باشد . این باغ وحش که از جاذبه های گردشگری بلغارستان به شمار می آید با افتتاح در زمینی به وسعت 36 هکتار ، قدیمی ترین و بزرگترین باغ وحش در اروپای جنوب شرقی محسوب می گردد . در واقع دنیای وحش صوفیه این امکان را برای گردشگران تور بلغارستان فراهم نموده که بتوانند گونه های مختلف جانوری را به صورت متمرکز در یک مکان نظاره گر باشند .

باغ وحش یا دنیای حیوانات صوفیه

این کلکسیون ارزشمند به عنوان یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری صوفیه با 36 هکتار وسعت در دامنه کوه ویتوشا در نزدیکی دانشگاه صوفیه واقع شده و سالانه علاقه مندان بسیاری از داخل و خارج بلغارستان از این مجموعه دیدن می کنند . توجه داشته باشید که این باغ وحش در زمان افتتاح در پارک کاخ سلطنتی سابق قرار گرفته بود اما بعدها با افزوده شدن بر تعداد گونه ها و همچنین کوچک شدن فضا در سال 1984 به محل وسیع و بزرگ کنونی انتقال یافت .

باغ وحش یا دنیای حیوانات صوفیه

این مجموعه که از دیدنی های صوفیه به شمار می آید در تمامی روزهای سال باز بوده و علاقه مندان می توانند از آن بازدید کنند . این باغ وحش هر روز ساعت 9:30 درهای خود را به روی مراجعه کنندگان گشوده و تا 7 عصر به فعالیت خود ادامه می دهد توجه داشته باشید که بلیط فروشی ساعت 6 عصر متوقف می گردد .


  

مسجد کبیر یا کسیک مناره آنتالیا یکی از قدیمی ترین جاذبههای گردشگری این شهر است که بار اول در قرن دوم میلادی ساخته شده و در طول تاریخ چند بار تخریب و یا بازسازی شده است . این مسجد که در منطقه قدیمی کالجی واقع شده به تعدادی از جاذبه های گردشگری آنتالیا مانند دروازه هادریان و برج هیدرولیک نزدیک بوده و با وجود شکسته بودن هنوز هم هنر معماری عثمانی را به رخ همگان می کشد . این مسجد به سبب پشت سر گذاشتن امپراتوری رومی ها ، بیزانس ، سلجوقیان و عثمانی ها از برجسته ترین دیدنی های آنتالیا تلقی می گردد .

مسجد کبیر یا کسیک مناره آنتالیا

این بنای تاریخی در قرن دوم بعد از میلاد به عنوان معبدی رومی ساخته شد و در قرن هفتم میلادی به افتخار مریم مقدس به یک کلیسای بیزانس تبدیل شد تا محلی برای عبادت و دعای مسیحیان باشد . این کلیسا بعد از بازسازی در زمانی که سلجوقیان در اوایل قرن سیزدهم بر آنتالیا حاکم شدند به مسجد تبدیل شد و مناره اصلی به ساختمان آن افزوده شد . در سال 1361 میلادی این مسجد توسط پادشاه صلیبی قبرس این مکان دوباره به کلیسا تغییر کاربری داد اما این پایان کار نبود و دوباره در دوران شاهزاده کورکوت این بنا به مسجد تبدیل شد و تا زمانی که در قرن نوزدهم در آتش سوزی از بین رود به عنوان مسجد کسیک مناره آنتالیا فعالیت کرد .

مسجد کبیر یا کسیک مناره آنتالیا

 

منبع : safarafarin.com


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >