سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سنگ را بدانجا که از آن آمده باز باید گرداند ، که شر را جز با شر نتوان راند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :22
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143312
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
7:21 ص

مجموعه تفریحی فان لب استانبول به عنوان یکی از تفریحات این شهر دارای سه شعبه در استانبول می باشد که هر کدام با بازی های متنوع می توانند تا ساعتی مراجعه کنندگان را به خود مشغول سازند . بازی های موجود در این مجموعه ها مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده و نکات ایمنی در تجهیز ان ها رعایت شده است . با ما همراه باشید تا با شعبات فان لب در استانبول آشنا گردید .

شعبات مجموعه تفریحی فان لب در استانبول

مرکز خرید جواهر استانبول
یکی از شعبات فان لب در مرکز خرید معروف جواهر در خیابان بیوک دره واقع شده و مساحتی 16 هزار متر مربعی را به خود اختصاص داده است . این مجموعه در 4 طبقه خود این فرصت را به شما می دهد تا از انواع بازی ها و دستگاه های سرگرمی از کوسه دیوانه با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت گرفته تا زمین بازی نرم برای کودکان استفاده کرده و لذت ببرید . ماشین های بازی ، خدمه خوش برخورد و امکانات قابل اطمینان از مزایای این شهربازی زنجیره ای می باشد . همچنین سالن هایی برای برگزاری مراسم مخصوص کودکان مثل جشن تولد در این مجموعه تعبیه شده است .

مرکز خرید Buyaka استانبول
دنیای سرگرمی فان لب استانبول (Fun Lab Amusement World Istanbul) در طبقه اول مرکز خرید Buyaka واقع شده و وسعتی 600 متر مربعی را پوشش می دهد . در این مجموعه سرپوشیده این امکان برای خانواده ها فراهم شده که بتوانند فرزندان خود را به کارکنان آموزش دیده مجموعه سپرده و خود به خرید بپردازند . این مرکز خرید که در محله سلطان محمد فاتح قرار گرفته به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول هر روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است و با امکانات تفریحی و رفاهی مناسب پذیرای مراجعه کنندگان می باشد .

مرکز خرید فروم استانبول
شعبه دیگر مجموعه سرگرمی فان لب در مرکز خرید فروم واقع شده و با 3 هزار متر مربع مساحت دارای بازی های هیجان انگیز می باشد . مرکز خرید فروم با چیزی نزدیک به 500 هزار متر مربع وسعت در منطقه بایرام پاشا قرار گرفته و یکی از بزرگترین و پر بازدیدترین مراکز خرید استانبول به شمار می آید . گردشگران تور استانبول با مراجعه به این مرکز تجاری می توانند ابتدا چرخی در میان مطرح ترین برندهای بین المللی زده و برای تفریح به فان لب مراجعه نمایند .


  
  

در انتالیا نیز به مانند اکثر شهرهای توریستی ساحلی تور کشتی برگزار می گردد که گردشگران تور آنتالیا با شرکت در آن می توانند در حالی که بر روی آب های دریای مدیترانه شناور هستند از دیدن مناظر اطراف لذت ببرند . تور کشتی آنتالیا با حرکت از لیمان که بندر اصلی آنتالیا آغاز شده و بعد از چند ساعت گردش و تفریح در همان نقطه نیز به اتمام می رسد . گردشگرانی که در این تور به عنوان یکی از تفریحات آنتالیا ثبت نام کرده اند با همراه داشتن لوازمی چون حوله ، مایو ، کرم ضد آفتاب ، لباس راحت ، لباس بادگیر در صورت وجود باد ، دوربین فیلم برداری و عکاسی ، در ساعت 10 الی 11 صبح در بندر لیمان سوار کشتی می شوند .

 جزئیات تور کشتی در آنتالیا

شرکت کنندگان بعد از سوار شدن به کشتی ، پس از طی سواحل شهر آنتالیا و حرکت به سمت نواحی شرقی به آبشار دودن می رسند . در این مکان کشتی توقف خواهد داشت و اولین وقت شنا به میهمانان داده می شود . بعد از وقفه ای 45 دقیقه ای برای شنا دوباره کشتی به حرکت در می آید و این بار به سمت غرب و جاده شهر کمر حرکت می کند تا به مقصد بعدی خود ، جزیره موش یا سیچان آداسی در حوالی کمر برسند در این محل دومین وقت شنا نیز به گردشگران تور آنتالیا داده می شود . پس از حدود یک ساعت توقف کشتی مجددا به سوی بندر حرکت می کند و در نهایت در حدود ساعات 15 الی 16 کشتی به بندر بازگشته و میهمانان عزیز به سمت هتل ها با وسایل نقلیه تور باز می گردند .


  
  

بلغارستان به عنوان کشوری در اروپای شرقی دارای 3 پارک ملی وسیع است که پارک ملی ریلا بلغارستان از دو مورد دیگر بزرگتر بوده و بیش از 800 کیلومتر مربع وسعت دارد . این پارک ملی با چشم اندازهایی خیره کننده و زیبا در جنوب غربی بلغارستان و محدوده کوه ریلا واقع شده و 4 ایالت از 28 استان بلغارستان را تحت پوشش خود قرار داده است . منطقه محافظت شده ریلا بلغارستان یکی از بزرگترین و ارزشمندترین مناطق حفاظت شده در اروپا است و دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوری می باشد . حدود 66 درصد از مساحت کل این منطقه یعنی 534.81 کیلومتر مربع را جنگل ها اشغال کرده اند .

ریلا ، بزرگترین پارک ملی بلغارستان

در این منطقه محافظت شده که خود از دیدنی های بلغارستان محسوب می گردد حدود 1400 گونه از گیاهان عروقی ، 282 گونه از قارچ ها و 130 گونه از جلبک های آب شیرین وجود دارد . از انواع گونه های حیوانی موجود در Rila National Park می توان به 48 گونه از پستانداران ، 99 گونه از پرندگان ، 20 گونه از خزندگان و دوزیستان ، 5 گونه از ماهی ها و همچنین 2934 گونه از بی مهرگان اشاره نمود . در پارک ملی ریلا 120 دریاچه یخبندان وجود دارد که هفت دریاچه ریلا از شاخص ترین آن ها می باشد . این منطقه سرچشمه چندین رودخانه پر آب مانند ماریتسا طولانی ترین رودخانه بالکان و ایسکار طولانی ترین رودخانه بلغارستان می باشد .

ریلا ، بزرگترین پارک ملی بلغارستان

در گستره این پارک ارتفاع بین 800 متر تا 2925 متر متغیر است به طوری که کمترین ارتفاع این منطقه مربوط به نزدیکی بلوآووگراد با حدود 800 متر بالاتر از سطح دریا و بیشترین ارتفاع مربوط به قله Musala (بالاترین قله در شبه جزیره بالکان) با ارتفاع 2925 متر بالاتر از سطح دریا می باشد .


  

تئاتر ملی ایوان وازوف بلغارستان مکانی است که برای اجرای باله ، اپرا و تئاتر ساخته شده تا هنرمندان مطرح بلغاری در ان برنامه های جذاب خود را برای علاقه مندان به نمایش دراورند . تئاتر ملی با ساختمانی که از معماری فوق العاده بهره برده در قسمت مرکزی شهر صوفیه واقع شده و از دسترسی خوبی برخوردار می باشد . این تئاتر که از دیدنی های صوفیه می باشد مکانی است که بیشتر بازیگران مطرح و مشهور با نمایشنامه هایی حرفه ای که داستان زیبایی را بازگو می کند در آن ایفای نقش می کنند . تئاتر ملی ایوان وازوف بلغارستان با موقعیتی مناسب در مرکز شهر ، محل بزرگی برای کسانی است که عاشق تئاتر و نمایش اند .

تئاتر ملی ایوان وازوف بلغارستان

تئاتر ملی Ivan Vazov دارای استیج اصلی با ظرفیت 750 صندلی ، یک استیج کوچکتر با گنجایش 120 صندلی و یک جایگاه با 70 صندلی در طبقه چهارم می باشد . بنای این تئاتر با معماری جذاب خود از سمبل های صوفیه محسوب می گردد و در برهه ای از زمان نیز بر روی اسکناس های 50 لوایی بلغارستان به چاپ رسیده بود . احداث این بنا در سال 1906 به اتمام رسید و در 3 ژانویه 1907 میلادی به بهره برداری رسید . تئاتر ملی ایوان وازوف در صوفیه در گذر زمان چندین بار آسیب دید که هر دفعه با همت زیاد و صرف هزینه مورد بازسازی قرار گرفت تا امروزه به عنوان جاذبه ای ارزشمند مورد توجه قرار گیرد .

تئاتر ملی ایوان وازوف بلغارستان


  

آنتالیا شهری است که به سبب هتل های مدرن و مجهز ، سواحل شنی فوق العاده ، جاذبه های تاریخی متنوع و تفریحات مهیج شهرت یافته و سالانه گردشگران بسیاری از سراسر جهان به آن سفر می کنند . هدف اکثر گردشگران از سفر به آنتالیا بهره بردن از سواحل و تفریحات آبی است لذا باید با دانستن بهترین زمان سفر به آنتالیا برای رزرو تور اقدام کنند تا در بازه ای به این شهر سفر کنند که آب و هوا در بهترین شرایط خود به سر می برد . در واقع باید گفت که آب و هوای آنتالیا در طی سال خیلی تغییر ندارد و اکثر روزها هوای آنتالیا گرم و شرجی می باشد . زمستان ها هوای در این شهر خنک تر می گردد و چند روزی باران خواهد آمد .

بهترین زمان سفر به آنتالیا

در حالت کلی بهترین زمان سفر به آنتالیا ، ماه اردیبهشت می باشد چرا که دمای هوا و رطوبت آن بسیار مطلوب است و گرما آزار دهنده نیست و می توان در این زمان در سواحل آنتالیا حمام آفتاب گرفت . آب و هوای آنتالیا به گونه ای است که میانگین دمای آب بین 16 درجه سانتیگراد در زمستان ها و 27 درجه سانتیگراد در تابستان ها متغیر است . در این شهر جولای گرمترین ماه سال و ژانویه سردترین ماه سال می باشد همچنین کمترین میزان بارش آنتالیا در ماه جولای و بیشترین میزان بارش آنتالیا در ماه دسامبر اتفاق می افتد . در فصل تابستان دمای هوا بین 35 الی 45 درجه سانتیگراد و رطوبت آن بین 65 الی 85 درصد می باشد لذا این آب و هوا بسیاری از مسافران را به شرکت در تور آنتالیا و استفاده از سواحل و پلاژهای زیبای این شهر ترغیب می کند .

منبع : safarafarin.com


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >