سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانش را بجوید، [کوشش او [کفّاره گذشته اش باشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143307
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
6:30 ص

مسجد اورتاکوی استانبول با موقعیتی مناسب در کنار تنگه بسفر و معماری فوق العاده یکی از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد . این مسجد که متعلق به دوره عثمانی است دارای یک گنبد و دو مناره ، نمای خارجی زیبا و دکوراسیون داخلی جذاب می باشد که گردشگران تور استانبول را به سوی خود جذب می کند . موقعیت این مسجد دیدنی در کنار سازه مدرن پل می تواند چشم اندازی از استانبول قدیم و جدید را در یک نگاه به گردشگران نمایش دهد . معمار این بنا فردی به نام نیکوگوس بالیان بوده که از نمونه کارهای این معمار می توان به کاخ مجلل دولما باغچه استانبول اشاره نمود .

مسجد باشکوه اورتاکوی در استانبول

اورتاکوی دارای دو مناره پله دار با یک جایگاه موذن بوده و دیوارهای آن با سنگ سفید ساخته شده است . دیوارهای تنها قبه آن نیز با موزائیک های صورتی رنگ آراسته شده اند . محراب و منبر مسجد تلفیقی از موزائیک و مرمر می باشد که با ظریف کاری ویژه ای ساخته شده است . پنجره های بلند این مسجد طوری طراحی شده اند که بتوانند نور متغیر تنگه را به داخل مسجد منعکس کنند . زیر سقف مزین مسجد چندین نمونه استادانه از خوشنویسی عربی ، اثر سلطان عبدالمجید به چشم می خورد که بسیار دیدنی است .

مسجد باشکوه اورتاکوی در استانبول

مسجد Ortaköy یا مسجد بیوک مجیدیه استانبول به سبک نئو باروک در مکان سابق مسجد کوچکی که در جریان شورش های سال 1730 نابود گشته ساخته شد و از زمان ساخت تا کنون بارها عملیات بازسازی و تعمیر بر روی آن انجام شده است .

منبع : safarafarin.com