سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به موسی علیه السلام وحی کرد که دو کفش وعصای آهنین برگیر و آنگاه در زمین سیاحت کن و آثار و عبرتها را بجوی تا آن جا که کفشها پاره و عصا شکسته شود . [ابن دینار]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143306
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
5:52 ص

جزایر نه گانه یا جزایر پپرنس استانبول به مجموعه کینالی آدا ، بورگاز آدا ، هیبلی آدا ، بیوک آدا ، صدف آدا، قاشق آدا ، سیوری آدا ، یاسسی آدا و طاوشان آدا گفته می شود که در قسمت آسیایی استانبول واقه شده اند و با زیبائی های مثال زدنی از محبوب ترین اماکن دیدنی استانبول می باشد . این جزایر که در میان اب های دریای مرمره قرار گرفته اند در روزهای عادی جمیعا حدود 20 هزار نفر جمعیت دارند ولی با آمدن تعطیلات آخر هفته و تابستان بر این تعداد افزوده می شود و گاهی ممکن است به 500 هزار نفر نیز برسد.

جزایر نه گانه استانبول

در جزایر پرنس تعدادی رستوران و کافه زیبا به چشم می خورد که گردشگران در هنگام خستگی و گرسنگی می توانند به آن ها مراجعه کنند . از نظر پلاژها ، جزیره پلاژهای عمومی و رایگان دارد اما چند پلاژ خصوصی نیز وجود دارد . امروزه ، جزایر پرنس ترکیه تفرجگاهی برای عموم مردم است . همچنین استانبولی ها و توریست ها برای لذت بردن از طبیعت زیبا ، مکان های دیدنی و تاریخی ، پلاژها و تفریگاه های جزیره به این مکان می آیند .

جزایر نه گانه استانبول

جزیره بیوک آدا به عنوان بزرگترین و محبوب ترین جزیره دارای جاهای تاریخی متعددی است که از جمله این اماکن می توان به مانستر و کلیسای آییا یورگی از قرن ششم در یوجاتپه ، مسجد حمیدیه ، کلیسای آییوس نیکولاس و الد گریک اشاره نمود . در مورد دیگر جزایر عمومی باید گفت که بورگاز آدا از گذشته و به طور سنتی بیشتر مورد توجه یونانی‌ های شهر استانبول بوده در حالی که جزیره کینالی آدا مورد توجه‌ ارامنه شهر قرار گرفته است . جزیره هیبلی آدا نیز که قبلا جزیره ذخایر مس بوده محل آکادمی ناوال جادت است و یک کلیسای ارتودوکس دارد .


96/4/11::: 11:0 ع
نظر()