سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ـ در سفارش به هشام : مبادا که حکمت را فرو افکنی و آن را نزد نادانان بنهی . [امام کاظم علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143309
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
6:42 ص

مینی سیتی آنتالیا کلکسیونی ارزشمند از ماکت بناهای مهم و تاریخی ترکیه است که در فضایی روباز به مساحت 50 هزار متر مربع به نمایش در آمده اند . ماکت ابنیه تاریخی موجود در این موزه جذاب در اندازه ای 25 برابر کوچکتر از اندازه واقعی ساخته شده اند تا گردشگرانی که فرصت بازدید از تمامی شهرهای توریستی ترکیه را ندارند با سر زدن به آن بتوانند گوشه ای از زیبائی های این کشور تاریخی را ببینند . پارک موزه مینی سیتی که از جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد در محله ارپسویو ، بلوار دوملوپینار در کنار آکواریوم واقع شده و بیش از 85 ماکت دیدنی را در خود گنجانده است .

موزه مینی سیتی در آنتالیا

از جمله بناهایی که نسخه مینیاتوری آن ها در پارک مینی سیتی آنتالیا به چشم می خورد می توان به تئاتر آسپندوس ، مسجد ایاصوفیه ، دروازه هادریان ، مسجد ییولی مناره ، کلیسای سنت نیکولاس ، کوه چیمرا ، معبد آرتمیس در افسوس و پاموک کاله هیراپولیس اشاره نمود . در این مجموعه مساجد ، کاخ ها و شگفتی های طبیعی ترکیه در مقیاس های کوچک در کنار هم جمع شده اند و باعث شگفتی بچه ها و همچنین والدین می شوند .

موزه مینی سیتی در آنتالیا

در ورودی این پارک که هر روزه از ساعت 8 صبح تا 7 بعد از ظهر باز می باشد یک کتابچه به بازدید کنندگان داده می شود که شامل تمام جزئیات هر بنا است . همچنین علاقه مندان می توانند یک نسخه صوتی را که به زبان های مختلف روسی ، آلمانی ، ترکی و انگلیسی است تهیه کرده و از طریق آن با هر یک از این بناها آشنا شوند .