سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسود را دوستی نیست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143290
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
12:2 ص

اگر شما از افرادی هستید که در سفر به کشورهای خارجی به دیدن جاذبه های طبیعی علاقه مندید کشور ترکیه با طبیعتی فوق العاده یکی از مناسب ترین گزینه هاست چرا که زیبائی های آن زبانزد بوده و سفر به ان از نظر بعد مسافت نیز ایده ال می باشد . دریاچه وان یکی از زیبایی های طبیعی ترکیه است که در بخش غربی شهر وان واقع شده و با وسعت 3755 کیلومتر مربعی از بزرگترین دریاچه های خاورمیانه به شمار می آید . این دریاچه زیبا از طرف شمال غربی با کوه سبحان (ارتفاع 4058 متر) و از قسمت جنوب توسط کوه های اختیار شهاب احاطه شده و به دلیل فعالیت های آتشفشانی در سالیان دراز به وجود آمده است .

دریاچه وان از زیبایی های طبیعی ترکیه

این دزیاچه بزرگ در وسیع ترین قسمت دارای 119 کیلومتر طول است متوسط عمق دریاچه 171 متر است اما در عمیق ترین قسمت 451 متر برآورد شده است .از دیگر مشخصات این دریاچه می توان به ارتفاع 1640 متری از سطح دریا ، 430 کیلومتر ساحل و 607 کیلومتر مکعب حجم آب اشاره نمود که از وان یک دریاچه عظیم در ترکیه ساخته است . یک نکته قابل توجه این است که به دلیل شوری زیاد ، آب دریاچه در زمستان و دمای زیر صفر یخ نمی زند و فقط به ندرت در بخش شمالی و کم عمق وان این اتفاق روی می دهد . دریاچه وان یکی از بزرگترین دریاچه های endorheic در جهان است که خروجی ندارد در زمان های قدیم یک فوران آتشفشانی خروجی اصلی آن را مسدود نموده است . وان سواحل شنی دارد و شبکه راه ها به آن می رسد . آب آن شفاف و ‌نمکی است و برای شنا مناسب است . آب آن از جویبارهایی مانند خوشاب ، بند ماهی ، زیلان ، نهرهای ینی کوپرو و قراسو که از کوه ها سرازیر است ، تأمین می‌شود .


  
  

سوچی از شهرهایی است که گردشگران از سفر به ان هیچ موقع احساس پشیمانی نخواهند کرد چرا که با رفتن به سوچی همه چیز برای داشتن سفری استثنائی اماده است از گزینه های مختلف تفریحی گرفته تا مکان های دیدنی متعدد . تئاتر زمستانی سوچی با برگزاری برنامه های سرگرم کننده برای گردشگران تور روسیه جذاب خواهد بود در این مجموعه علاوه بر لذت بردن از عملکرد و اجراهای مختلف می توان از معماری و فضاهای داخلی زیبا نیز استفاده نمود و از گزینه های مختلفی که در ساخت آن به کار رفته دیدن کرد . این سالن تئاتر همیشه مملو از علاقه مندان به نمایش های روسی است و حضور گردشگران تور سوچی در این سالن می تواند سفر را دلچسب تر سازد .

تئاتر زمستانی از دیدنی های سوچی

عملیات ساخت تئاتر زمستانی در سپتامبر سال 1934 میلادی اغاز شد و بعد از گذشت مدت زمانی 3 ساله در 11 نوامبر سال 1937 به اتمام رسید و اولین اجرای برگزار شده در آن مربوط به نمایش ” عروس سزار” به کارگردانی ریمسکی کارساکوف می باشد که در ماه می سال 1938 بوده است . در ساخت این مجموعه از سبک باشکوه سلطنتی و سبک نئوکلاسیک استفاده شده و ساختمان آن با 88 ستون قرنتس احاطه شده است همچنین 3 مجسمه تالیا ، ملپومن و ترپسیکو که از الهه های شعر و موسیقی این سرزمین هستند در 3 گوشه بنا به چشم می خورند . تالار تئاتر زمستانی در سوچی به گونه ای طراحی شده که تماشگر در هر قسمتی از آن نشسته باشد بر صحنه اشراف کامل دارد همچنین این تالار ظرفیت پذیرش 946 نفر را به طور همزمان دارد و با رنگ های آبی ، طلایی و سفید زینت داده شده است سقف تالار نیز با لوستری که شامل 300 لامپ و آویزهای کریستالی می باشد تزئین شده است . این مجموعه و سالن های مشابه از برترین جاذبه های گردشگری روسیه هستند و محلی برای اجرای هنرمندان و گروه های موسیقی و تئاترهای معروف روسی و خارجی می باشند .

منبع : safarafarin.com


  
  
<      1   2   3