سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ما را حقى است اگر دادند بستانیم و گرنه ترک شتران سوار شویم و برانیم هر چند شبروى به درازا کشد . [ و این از سخنان لطیف و فصیح است و معنى آن این است که اگر حق ما را ندادند ما خوار خواهیم بود چنانکه ردیف شتر سوار بر سرین شتر نشیند ، چون بنده و اسیر و مانند آن . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143294
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
12:53 ص

از آنجایی که سنت پترزبورگ در دوره ای پایتخت روسیه بوده در ان تعدادی کاخ برای اقامت تزارها ساخته شده بود که اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مورد بازدید قرار می گیرند . کاخ پترهوف سنت پترزبورگ یکی از این بناهای مجلل است که با جذابیت های فراوان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است ساخت این کاخ در سال 1714 میلادی در بخش جنوبی خلیج فنلاند آغاز شد و بعد از سال ها تلاش پایان یافت . این کاخ به نوعی مقر اصلی پتر کبیر بوده که با به حکومت رسیدن کاترین کبیر این امتیاز به کاخ کاترین داده شد اما چندی بعد با به روی کار آمدن نیکلاس اول دوباره کاخ پترهوف اقامتگاه سلطنتی شد .

کاخ پترهوف سنت پترزبورگ

این کاخ دارای بخش های مختلفی است که از اصلی ترین ان ها می توان به کاخ بزرگ ، باغ ها و پارک های پتروهوف ، آبشارها و فواره های پتروهوف اشاره کرد . کاخ بزرگ خود دارای دو قسمت باغ بالایی و باغ پایینی است و معماری و دکوراسیون اتاق های آن بسیار زیباست مون پلیسر ، مارلی ، هرمیتاژ پترهوف و کوتیج از دیگر کاخ های موجود در این باغ هستند . بازدید از باغ بالا رایگان است اما به دلیل ریزه کاری های متعدد در باغ پایین برای بازدید از این بخش باید 450 روبل پرداخت نمود در نگهداری و تزئین این باغ ها از سبک های مختلف باغ سازی استفاده گردیده که بر زیبائی آن افزوده شده است . در جای جای این مجموعه مجسمه ها و تندیس هایی از طلا و برنز دیده می شوند که هر کدام به عنوان نمادی از تاریخ به شمار می آیند . در روبروی کاخ آبشار پله ای زیبایی وجود دارد که چندین فواره و مجسمه طلایی در کنار پله ها از بالا تا پایین آبشار قرار گرفته اند این تنها آبشار این باغ نیست و آبشارها و چشمه های متعدد دیگری نیز در گوشه و کنار این باغ رویایی به چشم می خورند .

منبع : safarafarin.com


96/1/17::: 12:0 ع
نظر()