سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون از صفین باز مى‏گشت ، به گورستان برون کوفه نگریست و فرمود : ] اى آرمیدگان خانه‏هاى هراسناک ، و محلتهاى تهى و گورهاى تاریک ، و اى غنودگان در خاک اى بى کسان ، اى تنها خفتگان اى وحشت زدگان شما پیش از ما رفتید و ما بى شماییم و به شما رسندگان . امّا خانه‏ها ، در آنها آرمیدند ، امّا زنان ، به زنى‏شان گزیدند . امّا مالها ، بخش گردیدند . خبر ما جز این نیست ، خبرى که نزد شماست چیست ؟ [ سپس به یاران خود نگریست و فرمود : ] اگر آنان را رخصت مى‏دادند که سخن گویند شما را خبر مى‏دادند که بهترین توشه‏ها پرهیزگارى است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143297
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
2:21 ص

باغ وکیل آباد مشهد از جمله مناطق وقف شده در این شهر است که امروزه به عنوان پارک جنگلی وکیل اباد مورد بازدید مردم بومی ، گردشگران و زائران گرامی قرار می گیرد . این ملک خصوصی در سال 1348 شمسی وقف شد تا به عنوان یکی از ییلاقات شمال غربی مشهد به فعالیت خود ادامه دهد روز به روز بر کیفیت و تعداد امکانات موجود در این بوستان جنگلی افزوده شد تا گردشگران بسیاری را به خود جذب نماید . در باغ وکیل آباد که بیش از 70 هکتار وسعت دارد درختان سر به فلک کشیده ، پستی و بلندی های طبیعی و رودخانه فصلی به چشم می خورد که بسیار جذاب و دیدنی است .

باغ وکیل آباد مشهد

بوستان جنگلی وکیل آباد در فاصله 8 کیلومتری شمال غرب مشهد واقع شده و به دلیل همجواری با منطقه خوش آب و هوا و معروف طرقبه و همچنین افزوده شدن امکاناتی نظیر بوفه و رستوران ، تاسسیات بهداشتی ، وسایل بازی ، نوسازی استخرها و کف سازی پارک با مصالح طبیعی امروزه از پرطرفدارترین دیدنی های مشهد می باشد .این پارک با انبوهی از درختان کاخ ، چنار و تبریزی در درون دره ای باصفا و خوش آب و هوا واقع شده و جاذبه های دیدنی های متنوعی در نزدیکی آن ساخته شده اند که از جمله این اماکن می توان به کوهستان پارک شادی و باغ وحش وکیل آباد اشاره نمود . این پارک خوش آب و هوا و خوش منظره دارای رودخانه های فصلی بوده و آب درختان آن توسط قنات وکیل آباد تامین می شود که سرچشمه این قنات بند گلستان است . باغ وکیل آباد علاوه بر فصول گرم سال در زمستان سرد نیز با مناظر بسیار زیبا محل تجمع زائرین ، مجاوران و علاقه مندانی است که برای بازی ها و سرگرمی با برف به وکیل آباد می آیند تا لحظات خاطره انگیزی را در این تفرجگاه سپری نمایند .