سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدقه دارویى است درمانبخش و کردار بندگان در دنیاى آنان پیش دیده‏هاشان بود در آخرت ایشان هرچه را در این جهان کنند ، در آن جهان بینند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :39
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143329
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
11:55 ص

در کرواسی در میان اب های دریای ادریاتیک جزایر متعددی وجود دارد که برخی از آن ها به سبب داشتن امکانات مناسب و جاذبه های متنوع به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کرواسی تبدیل شده اند . یکی از این جزایر ، هوار است که هزاران سال پیش جزئی از سرزمین اصلی بوده ولی با بالا امدن آب دریا دره ای که میان دو منطقه وجود داشت مملو از آب شد و دو منطقه از یکدیگر جدا شدند . سواحل فوق العاده ، پوشش گیاهی مدیترانه ای ، هوای تازه و بدون هیچ آلودگی ، هتل ها ، رستوران ها ، موزه ها ، گالری ها و کافه های متعدد از جمله عوامل جذب گردشگری به این جزیره زیبا می باشند .

هوار از جزایر زیبای کرواسی

هوار با 297 کیلومتر مربع وسعت در بین جزایر براک ، ویز و کوچولا واقع شده و دارای دشت ساحلی حاصلخیز و چشمه های آب شیرین می باشد همچنین دامنه های جزیره هوار کرواسی با جنگل های کاج ، باغ های انگور ، باغ های زیتون ، باغ های میوه و مزارع اسطوخودوس پوشیده شده اند . این جزیره دارای 68 کیلومتر طول و در وسیع ترین قسمت دارای 10.5 کیلومتر عرض می باشد و بالاترین نقطه آن 628 متر ارتفاع دارد طبق سرشماری سال 2001 میلادی این جزیره 11103 نفر جمعیت داشته که 4 امین جزیره پرجمعیت کرواسی بوده است . متوسط درجه حرارت سالانه در این جزیره 16 درجه سانتی گراد و متوسط بارش سالانه 703 میلی متر می باشد و همچنین به طور متوسط در هر روز 7.7 ساعت آفتابی دارد که در مقایسه با شهر دوبرونیک با متوسط 7.2 ، مقدار بیشتری است در مجموع ساعت آفتابی این جزیره در سال را می توان بیش از 2700 ساعت تخمین زد .