سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را سه نشانه باشد : شناخت خدا و آنچه نیکو و بد می دارد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :3
کل بازدید :143287
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/29
11:4 ع

در حوالی مشهد روستاهای مختلفی وجود دارند که در روزهای گرم با آب و هوایی مطلوب به ییلاق بومیان این شهر ، زائران و گردشگران تبدیل شده اند . روستای ییلاقی جاغرق مشهد که در قسمت شمال غربی این شهر واقع شده علاوه بر زیبائی های طبیعی و آب و هوای مساعد دارای ارزش تاریخی است و قدمت قبرستان این روستا به اواخر دوره تیموریان تا دوره قاجار بر می گردد . روستای جاغرق که از جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می آید در فاصله 7 کیلومتری منطقه طرقبه قرار گرفته و توسط روستاهای عنبران ، طرقبه ، کردینه ، تغاره و شاندیز احاطه شده است . طبیعت این روستا بسیار زیبا و دیدنی است و در روزهای گرم مملو از گردشگرانی است که به منظور تفریح و استراحت به این روستا آمده اند .

روستای ییلاقی جاغرق مشهد

آب و هوای روستای جاغرق که در 21 کیلومتری مشهد معتدل واقع شده کوهستانی است به گونه ای که دارای زمستان هایی سرد و تابستان هایی معتدل می باشد وجود باغات میوه ، ارتفاعات و دره های پوشیده از گیاه و چشم اندازهای زیبا جذابیت خاصی به این روستای ییلاقی بخشیده است که برای هر مسافری جذاب و دلربا خواهد بود . روستای جاغرق علاوه بر رودخانه فصلی دارای چندین رشته قنات ، یک چشمه و آبشارهای متعدد است که در حاشیه آن رستوران ها و اقامتگاه هایی موقت برای استراحت گردشگران ایجاد شده است .

روستای ییلاقی جاغرق مشهد

از جاذبه های دیدنی این روستا می توان به درخت 700 ساله چنار و قبرستان تاریخی آن اشاره نمود . قبرستان این روستا در تاریخ 5 تیر 1384 با شماره ثبت 11941 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

منبع : safarafarin.com