سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه روزی بیاید که در آن بر دانشم نیفزایم، پس در آمدن خورشید آن روز بر من خجسته مباد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :35
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143325
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
11:11 ص

آنیت کابیر یا مقبره آتاتورک در انکارا یکی از نمادهای این شهر مهم ترکیه است که به عنوان آرامگاه ابدی مصطفی کمال آتاتورک مورد بازدید گردشگران تور آنکارا قرار می گیرد . مقبره آتاتورک در آنکارا به عنوان یکی از دیدنی های آنکارا در میان ترک ها و گردشگران از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشد به طوری که سالانه میلیون ها نفر از این مکان بازدید می کنند . An?tkabir در منطقه آنیتپ واقع شده و با ترکیبی شگفت انگیز از معماری باستانی و مدرن بین سال های 1944 تا 1953 ساخته شده است . آنیت کابیر (An?tkabir) یا آنیت قابیر از جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید و طرح آن از میان ده ها طرحی که توسط معماران برجسته برای رقابت ارائه شده بود برگزیده و ساخته شده است .

آنیت کابیر یا مقبره آتاتورک در انکارا

همچنین این مجموعه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آنکارا ، آرامگاهی برای عصمت اینونو ، دومین رئیس جمهور ترکیه است که پس از مرگ در سال 1973 در این محل به خاک سپرده شده است . آرامگاه او روبروی آرامگاه آتاتورک و در طرف مقابل زمین رژه واقع شده است . مقبره آتاتورک آنکارا در اسکناس های مختلف ترکیه در طول سال های 1987–1966 و 2009–1997 به تصویر کشیده شده است . گردشگران تور آنکارا اگر علاقه مند به بازدید آنت کبیر باشند با استفاده از مترو به راحتی می توانند به این مکان برسند فقط کافی است در ایستگاه تاندوغان (Tando?an) از قطار پیاده شوند .

آنیت کابیر یا مقبره آتاتورک در انکارا

آنیت کبیر شب ها می درخشد و در روزهای خاصی از هفته نیز میزبان نمایش های نور و صدا است به سبب قرارگیری این مجموعه بر فراز تپه ، از اکثر نقاط آنکارا این بنای شگفت انگیز قابل رویت می باشد . آنیت کبیر هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر به روی عموم مردم باز است .