سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گشاده رویی، دامِ دوستی است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143309
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
6:42 ص

روستای لوفوی قبرس یکی روستای دیدنی در فاصله 26 کیلومتری لیماسول است که به وسیله کوه هایی باریک و شیب دار احاطه شده و از گذشته های دور تا کنون دست نخورده باقی مانده است . این روستا که با یک پترن دایره ای بر روی تپه هایی با ارتفاع 780 متری از سطح دریا ساخته شده نمونه ای منحصر به فرد از دهکده ای سنتی در قبرس می باشد . لوفو به عنوان یک روستای مهم معماری توسط یونسکو لیست شده و به سبب معماری زیبای خانه ها و خیابان های سنگفرش شده پیچ در پیچ معروف شده است . در حقیقت این روستای فوق العاده که در احاطه باغ ها و مزارع زیبا قرار دارد ، فرصت خوبی برای پیاده روی و تجربه زندگی سنتی قبرسی است .

روستا لوفوی قبرس

همانگونه که بیان شد روستای لوفو قبرس عمده شهرت خود را از خانه های سنگی با سقف های رنگی و خیابان های پیچ در پیچ سنگفرش شده اش دارد . از جاذبه هایی که در این روستا وجود دارد می توان به موزه کوچک کشاورزی ، مدرسه قدیمی لوفو ، شیر آب سنتی الیتجی ، کلیسای روستا متعلق به قرن نوزدهم و کلیسای کوچک مختصص به الیاس پیامبر اشاره نمود . در اواخر سپتامبر روستائیان برداشت محصول را با ضیافت انگور جشن می گیرند که بازدیدکنندگان می توانند غذاهای محلی و سنتی درست شده با آب انگور را با تمام تعالیم آن مشاهده کنند .

روستا لوفوی قبرس

سند معتبری که دقیقا به زمان اولیه ساخت این روستا اشاره کرده باشد موجود نیست اما بر اساس یافته های متعدد ، سکونت در این منطقه به عصر مس بر می گردد .