سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوست، کسی است که از ستم و تجاوزگری باز دارد و بر انجام دادن خوبی و نیکویی یاری کند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :33
بازدید دیروز :13
کل بازدید :143323
تعداد کل یاداشته ها : 268
103/2/30
10:39 ص

میدان مردکا کوالالامپور

مالزی با مرکزیت کوالالامپور یکی از کشور های جنوب شرقی آسیا و یکی از مقاصد گردشگریبا  جاذبه های بسیار است که برخی از این جاذبه ها متعلق به ادوار گذشته و برخی دیگر نیز در دوران کنونی طراحی شده اند. یکی از دیدنی های مالزی که برای گردشگران جالب خواهد بود میدان مردکا کوالالامپور (Merdeka Square Kuala Lumpur) است که در مرکز کوالالامپور، در مقابل ساختمان معروف عبد الصمد (Sultan Abdul Samad Building) و در کنار باشگاه سلطنتی سلانگور (Royal Selangor Club) واقع شده و در بین اهالی کوالالامپور و مردم مالزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

میدان مردکا کوالالامپور

میدان مردکا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور، مکانی است که در تاریخ 31 اگوست سال 1957 میلادی استقلال مالزی در این میدان اعلام گشت و شکست انگلیس و سران آن در مالزی در همین جا جشن گرفته شد و پرچم این کشور پایین آورده و به جای آن پرچم مالزی به عنوان یک کشور مستقل بر فراز میله ای 100 متری در میدان استقلال و یا داتاران مردکا (Dataran Merdeka) نصب شد. قابل ذکر است که میله پرچمی که در این میدان قرار گرفته بلند ترین میله در جهان است و یکی از دلایل شهرت میدان استقلال کوالالامپور محسوب می شود. در سمت چپ این میله موزه تاریخ ملی (National History museum) قرار دارد که درهای خود را در سال 1966 به عنوان موزه تاریخ ملی باز کرد و بازدید کنندگان را قادر به کشف تعداد زیادی از میراث تاریخی مالزی از طریق نمایشگاه دائمی نمود.

جاذبه های گردشگری کوالالامپور

امروزه میدان مردکا که یکی از برترین دیدنی های کوالالامپور است دارای زمین چمنی می باشد که در روز های استعمار توسط بازیکنان کریکت استفاده می شده ولی اکنون به مکان محبوبی برای رویداد های مختلف مانند کنسرت در فضای باز، کارناوال، شروع و نقطه پایانی برای مسابقات ماراتن تبدیل شده است. امروزه این میدان با داشتن چمن ها، مهتابی ها و فواره های زیبا فضای مناسبی برای علاقه مندان به عکاسی است و گردشگران می توانند در کنار تماشای این میدان به استراحت بپردازند. نیروهای مسلح و گروه موسیقی پلیس سلطنتی در سومین شنبه هر ماه از ساعت 5 تا 6 بعد از ظهر به اجرای نمایش های ویژه می پردازند.

دیدنی های کوالالامپور

جاذبه های گردشگری مالزی

داتاران مردکا یا میدان استقلال کوالالامپور